środa, 22 lipca 2020

"To tylko przyjaciel" Abby Jimenez

"To tylko przyjaciel"
Abby Jimenez, Tyt. oryg. The Friend Zone, Wyd. Akurat, Str. 480

Ta powieść stanie się hitem nadchodzącego lata! Podnosi na duchu, chwyta za serce i wzrusza do łez. A przy tym pozostaje w pamięci jeszcze długo po lekturze!

Latem dobrze czyta się powieści oddające klimat tego beztroskiego czasu. W morzu wielu propozycji pojawiła się zapowiedź "To tylko przyjaciel" i po wielu zagranicznych, zachwalających recenzjach, wiedziałam, że nie przejdę obojętnie obok tej lektury. 

Po pierwszej lekturze Abby Jimenez mogę napisać tylko jedno - ta autorka jest niesamowita! Pisze lekko, niesłychanie przyjemnie a jej książka okazała się świeża, pomysłowa, oryginalna i przepełniona po brzegi smacznym poczuciem humoru. Zamykając ostatnią stronę powyższej książki żałowałam tylko jednej rzeczy - że skończyła się zdecydowanie zbyt szybko.

Fabuła opowiada o losach Kristen Peterson, niezależnej kobiety, która doskonale wie czego chce od życia. Poza niezależnością ceni sobie przyjaźń, choć chyba dla mężczyzn nie jest szczególnie przychylna. Jej poczucie humoru odstrasza potencjalnych kandydatów a ona nie ma czasu dla tych, którzy jej nie rozumieją. I dobrze! W końcu przyjaciele, własna firma i ukochany pies potrafią wypełnić lukę lepiej niż nie jeden mężczyzna. Właściwie to ma chłopaka, Tylera, ale jego jakby nie było. Kariera w armii oddala ich od siebie a Kristen kończy się czas na to, by mieć własne dzieci. Czy nadchodząca operacja i poznany na ślubie przyjaciółki nowy mężczyzna odmienią losy tej kobiety?

To przeurocza historia pełna zabawnych dialogów z cudownymi bohaterami na pierwszym planie. I choć piszę o niej jak o słodkim cukiereczku to nie liczcie na naiwną opowieść - fabuła podąża torem wiarygodnej historii kobiety, która choć osiągnęła w życiu wiele marzy o założeniu własnej rodziny a to marzenie powoli ucieka jej między palcami. Polubiłam Kristen od pierwszej strony i uważam, że autorka nie mogła lepiej przedstawić jej osobowości. 

Autorka porusza kobiece tematy tabu, zrywa z naiwnością historii romantycznej, odwołuje się do aktualnych i znanych nam problemów. To na pewno wyróżnia ją z tłumu oraz przewrotnie opowiada o relacji dwójki nowo poznanych ludzi, którzy wcale nie są takimi typowymi przyjaciółmi. O tym jednak dowiecie się sięgając po powieść.

"To tylko przyjaciel" to lektura kobieca, romantyczna i zabawna. Jednak pod lekkością stylu autorki i dobrą zabawą kryje się drugie dno. Dzięki temu otrzymałam książkę wiarygodną, dojrzałą i pozwalającą mi zupełnie inaczej spojrzeć na poznanych bohaterów. To wielowątkowa oraz wielowarstwowa powieść, którą ogromnie Wam polecam - nie tylko na lato. Warta jest przeczytania o każdej porze roku. 

11 komentarzy:

  1. Lubię takie romantyczne i zabawne lektury, więc to książka w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To świetna książka, która bardzo mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już niebawem zabieram się za lekturę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Już ją sobie zamówiłam. I mam względem niej spore oczekiwania. Dobrze, że jest dojrzała, a i potrafi wywołać uśmiech.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam możliwość przeczytać tę książkę i jednak się nie zdecydowałam, a po Twojej recenzji żałuję :(
    Ale może jeszcze będzie okazja! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna okładka, taka typowo wakacyjna. Myślę, że jak będę miała chwilę na relaks, to będzie właśnie książka, po którą sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już tyle czytałam o tej książce, że chcę się sama przekonać, czy jest tak dobra jak wszyscy piszą.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wielką chrapkę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ogromną ochotę na lekturę tej powieści. ☺️

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń