niedziela, 27 grudnia 2020

Przedpremierowo: "Solo" Anna Dan

 "Solo"
Anna Dan, Wyd. Jaguar, Str. 350
PREMIERA: 13 stycznia 2021r.
 
Datka jest twarda jak stal i krucha jak szkło. Solo nosi czarny pas i rwie się do walki.  

A gdyby tak zdecydować się na powieść inną niż wszystkie a jednak utrzymaną w znanym nam stylu? Czym Anna Dan zaskakuje swoich czytelników i dlaczego jej książka uchodzi za oryginalną powieść New Adult?

Odpowiedzi na te pytania znajdziecie sięgając po powieść "Solo", czyli debiutancką powieść polskiej autorki, która zaskoczyła mnie pomysłem oraz wykonaniem. Pozornie lekka akcja przeniosła mnie w sam środek intrygującej fabuły, w której główną rolę odegrały emocje. Z lekkością, dystansem, z poczuciem humoru prowadzi nas przez zawiłą opowieść romantyczną, gdzie bohaterowie wydają się swoimi całkowitymi przeciwieństwami. 

Datka, główna bohaterka, to dziewczyna z siłą przebicia. Ciekawie wykreowana, przedstawiona jako dziewczyna z krwi i kości, czyli ktoś kogo z łatwością możemy sobie wyobrazić w prawdziwym życiu. Wie czego chce, dąży do zamierzonych celów i nigdy się nie poddaje. Żeby jednak nie było kolorowo muszę przyznać, że czasami wydawała się męcząca, przewrażliwiona na swoim punkcie i ze wszystkich poznanych w tej książce bohaterów, jej jako jedynej nie polubiłam. Inaczej było z jej przyjaciółmi, Freaxem, Gnomem a na końcu z tytułowym Solo. Męskie postacie wychodzą autorce zdecydowanie lepiej, są zabawni, dojrzali, konkretni - ich po prostu nie da się nie lubić.

Lekki styl, proste dialogi, dużo emocji i przyjemne poczucie humoru. To książka napisana ze swobodą co czuje się już od pierwszej strony i dzięki temu czyta się ją nie tylko bardzo szybko, ale i z rosnącą przyjemnością. To nie jest typowy romans, bo miłość przewija się na drugim planie, ale gdy już jest, nie można jej przegapić. Podoba mi się jednak fakt, że autorka stawia przede wszystkim na walkę z własnymi demonami, pokazuje ogromną siłę przyjaźni i poczucia bycia sobą od początku do końca a dopiero w późniejszym etapie wprowadza wątek romantyczny.

"Solo" to powieść romantyczna na miarę współczesnych czasów. Intrygująca, wciągająca, z silnymi głównymi bohaterami. Cieszę się, że miałam okazję poznać twórczość Anny Dan, bo dzięki temu mogę Wam śmiało napisać, że warto tej autorce poświęcić uwagę. Jestem pewna, że jeszcze nie raz nas zaskoczy a tym czasem polecam Wam jej książkę, która aż pęka od nadmiaru emocji. 

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki napisane ze swobodą, w których jest poczucie humoru, więc to coś dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie powieści romantyczne. Mam tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję na listę książek wakacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety mnie ten klimat nie przekonuje, choć lubię polskie debiuty ;)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią dam szansę tej książce, może mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jedna z premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń