sobota, 24 kwietnia 2021

"To, czego pragniesz" Katherine Center

 
"To, czego pragniesz" Katherine Center, Tyt. oryg. , Wyd. Muza, Str. 416

 

Czy kobiecie uda się przebić przez mur, który zbudował wokół siebie Duncan? Jaka przyszłość czeka Sam i Duncana? Czy każde z nich odnajdzie drogę do upragnionego szczęścia?

Lubię prozę Katherine Center, ponieważ pisze prosto, lekko i tak, by każdy znalazł w jej książkach coś dla siebie. Po raz kolejny udowadnia, że nie tworzy romansów, które dominują na pierwszym planie a historię pisaną samym życiem, typową lekturę obyczajową, gdzie bohaterowie mierzą się z przeciwnościami losu a przez to wydają się ludzcy i w pełni wiarygodni.

Najnowsza powieść autorki to kolejna udana przygoda. Opowieść o zaginionych duszach, które pogubiły się w życiu i znalazły na swojej drodze drugą połówkę. Jednak nie zawsze miłość jest w stanie zaleczyć wszystkie rany o czym dowodzi historia Sam oraz Duncana. Kiedyś znali się jako dzieci, on nie był nią zainteresowany, ona wręcz przeciwnie. Żywiła do chłopaka tak silne emocje, że postanowiła zmienić szkołę, by móc normalnie oddychać. Nic wić dziwnego, że spotkanie po latach okazało się trudne, ale też oczyszczające i niosące nową perspektywę przyszłości.

Samantha, bibliotekarka oraz Duncan, nowy dyrektor szkoły to dwie skrajne różne osobowości. Jednak już przy pierwszym spotkaniu czytelnik wyczuwa, że pasują do siebie jak ulał, ponieważ autorka stworzyła ich jako wiarygodnych ludzi, którzy uzupełniają siebie nawzajem. Ich historia oparta jest na zmianach poprzez przeżyte doświadczenia, obserwujemy jak sylwetki bohaterów przechodzą przemianę od przeszłości do teraźniejszości i to w tym wszystkim jest najlepsze, bo nikt nie lubi płaskich bohaterów. 

Prosta historia z kilkoma cennymi lekcjami, taka jest najnowsza powieść Center. Zabrakło mi może konkretnego skupienia się na danym motywie a zbyt dużo pisania o wszystkim i o niczym, ale i tak zaliczam przygodę z nią do bardzo udanych. Było zabawnie, uroczo, sympatycznie i smutno, kiedy było trzeba, więc absolutnie nie można mówić o nudzie w przypadku tej książki. Razem z bohaterami poszukujemy sensu w życiu, momentów pełnych radości oraz tych, które przeganiają troski a także chwil czystego szczęścia.

"To, czego pragniesz" to lektura nieskomplikowana, idealna na leniwe popołudnie, sympatyczna w odbiorze i z wiarygodnymi bohaterami na czele. Nie jest głęboka, ale za to szczera - wszystko co chce przekazać widoczne jest jak na dłoni poprzez zachowania i historię bohaterów. Polubiłam Sam oraz Duncana i coś czuję, że Wy również ich polubicie.

9 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie przeczytać, gdyż poprzednia książka bardzo mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcie. Historia wydaje się ciekawa, to książka w sam raz dla mnie na wieczór, by odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią bym przeczytała;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie ładnie ujęłaś w recenzji książki Center. Czytałam już jedną i wygląda na to, że wszystkie są szczere choć może nie głębokie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam jedną książkę Katherine Center i bardzo mi się podobała. Wydaje mi się, że była odrobinę podobna do przedstawionej przez Ciebie. Mam nadzieję, że za jakiś czas uda mi się przeczytać To, czego pragniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam już okazję czytać książkę tej autorki i bardzo mi się podobała. Po ten tytuł, również chcę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń