niedziela, 27 czerwca 2021

"Obecność. Historia opętania" Robert David Chase, Ed Warren, Lorraine Warren

"Obecność. Historia opętania" Robert David Chase, Ed Warren, Lorraine Warren, Tyt. oryg. Werewolf, Wyd. Replika, Str. 272

Kolejna mrożąca krew w żyłach sprawa Eda i Lorraine Warrenów!


Krótko i na temat, czyli o tym, że warto patrzeć głębiej, dalej i poza to co nas otacza. O tym jest najnowsza powieść Warrenów, ich kolejna przerażająca historia, trudniejsza do zaakceptowania gdy ma się świadomość iż wydarzyła się naprawdę.

Jeśli lubicie się  bać i interesują Was zjawiska nadprzyrodzone - polecam wszystkie książki w tym cyklu. Warrenowie to najciekawsze postacie ze świata grozy, żyjący naprawdę, opowiadający o swoich doświadczeniach, ludzie świadomi mroku i niebezpieczeństwa w którym żyli. Osobiście lubię oglądać horrory i tak dowiedziałam się o ich działaniach jako egzorcyści i dopiero później sięgnęłam po książki, ale i one mają w sobie urok grozy, choć może bez efektów specjalnych kina nie ma w tym aż tak przerażającego klimatu.

Krótka choć treściwa fabuła tym razem opowiada o chłopcu, który bawiąc się w ogródku natknął się na siły zła. Poczuł chłód i okropny fetor a następnie przepełniła go niewytłumaczalna agresja. I to by było na tyle, przynajmniej do czasu, kiedy dorósł, założył rodzinę a dziwne ataki powróciły. Czy to wina demona, którego oskarża? A może to coś jeszcze gorszego? Ed i Lorraine Warren podjęli się wyzwania przepędzenia sił zła, ale szybko zorientowali się, że zmierzą się z wielkim zagrożeniem.

To dobra książka, wciągająca, chociaż niestety jak dla mnie mało straszna. Jest jednak ciekawa co na pewno wpisuje się na jej korzyść, ponieważ losy bohatera i jego rodziny nie były mi obojętne. Trudno mi wyciągnąć wnioski co do wiarygodności wydarzeń, muszę wierzyć na słowo autorom, że to wszystko ma swoje podłoże w prawdziwym życiu i historia głównego bohatera jest w pełni prawdziwa. Nie przeszkadzało mi to jednak czuć dyskomfort na myśl, że William Ramsey przeszedł przez prawdziwe piekło.

"Obecność. Historia opętania" to kolejna książka w cyklu opisująca losy Eda i Lorraine Warrenów. Wszystkie czytałam i nie żałuję wyboru ani jednej, ponieważ jako zagorzała fanka horrorów uważam, że to bardzo wartościowy dodatek dla fanów gatunku. Nie są to książki szczególnie strasznie, ale piekielnie wciągające i każda, bez wyjątku, wpływa na wyobraźnię czytelnika. 

5 komentarzy:

  1. Muszę się w końcu skusić na tę serię. Będzie idealna na jesień.

    OdpowiedzUsuń
  2. To nawiązanie do rzeczywistych ludzi interesuje mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię filmy z tej serii, więc w końcu przeczytam i książki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka książki mnie ciekawi, więc chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń