niedziela, 27 czerwca 2021

"W twoją stronę" Karolina Winiarska

"W twoją stronę" Karolina Winiarska, Wyd. Jaguar, Str. 344

Zapętlone życiorysy sióstr i rodzinne tajemnice z przeszłości, wychodzące na jaw w najmniej spodziewanych momentach!


Karolina Winiarska znana jako autorka powieści obyczajowych dla mnie wciąż była niewiadomą. W natłoku tylu nieprzeczytanych książek ciężko jest znaleźć miejsce dla nowego autora, ale zawsze staram się urozmaicać moją biblioteczkę i poznawać nowe twarze. Tak trafiłam na "W twoją stronę", najnowszą powieść autorki, która - szczerze przyznaję - bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.

Otrzymujemy powieść opartą na losach pewnej rodziny, więc nie skupiamy się na jednym bohaterze tylko na kilku ważnych postaciach. To mi się bardzo podoba, ponieważ mogę poznać każdego z bliska (sama autorka postarała się, by każdy bohater był w pełni dopracowany), ich historie, losy, plany czy aktualne wybory. Tym sposobem otrzymałam rozbudowaną, intrygującą lekturę ze świetnie nakreślonym tłem obyczajowym oraz rodzinnymi tajemnicami mocno ingerującymi w rozgrywane wydarzenia.

Poznajemy więc dwie siostry, Felicję i Łucję, których życie nie rozpieszczało. Pierwsza straciła swoją wielką miłość, pracę oraz perspektywę topienia smutków w nałogowych zakupach. Druga natomiast co prawda jest zamężna, ale ten związek chyli się ku upadkowi. Obie zmagają się za to z rodzinnymi problemami, szczególnie gdy ich matka jednej z nich wysyła pamiętnik pradziadków. Zaczynają się kłopoty, rozdrapywanie starych ran oraz odkrywanie rodzinnych tajemnic o które nikt tej rodziny do tej pory nie podejrzewał. To wszystko zamyka się w ciekawie skrojonej, przemyślanej historii rodzinnej, której daleko do prostoty, ponieważ poruszane problemy a także kłębiące się dookoła emocje zdecydowanie podnoszą jej wartość. 

Świetnie bawiłam się podczas lektury, która jak dla mnie okazała się idealnym wyborem na ciepłe, słoneczne dni. Tajemnica z przeszłości w połączeniu z ciekawą historią głównych bohaterek zaowocowała wielowątkową przygodą. Różne tematy, inne postrzeganie świata, własne zdanie oraz wyraziści bohaterowie wyróżniają tą opowieść na tle jej podobnych, pozwalając czytelnikowi zagłębić się w tą wielopokoleniową, niepowtarzalną zagadkę. 

"W twoją stronę" wydaje się być książką niepozorną, ale zapewniam Was, że kryje w sobie same pozytywy. Książka porwała mnie od pierwszej strony i nie odłożyłam jej do samego końca co, jak sądzę, jest dla niej najlepszą rekomendacją. Podczas czytania nie można się nudzić, ponieważ nieustannie coś się dzieje - od obserwacji wielopokoleniowej historii, przez fabularną zagadkę, po poruszanie ponadczasowych wartości. Autorka pisze o własnej wartości, o akceptacji, zrozumieniu drugiego człowieka aż w końcu o samotności, rodzinie czy potrzebie bycia kochanym. I pisze to niemal samymi emocjami dlatego tak mocno wpływa to na jej odbiór. Wielki plus dla autorki za starania oraz wykonanie.

5 komentarzy:

  1. Ta powieść w sumie podejmuje uniwersalne tematy, taka dla każdego i trochę o wszystkim. Nie wiem, co o niej myśleć. Nie ma sensu pisać, ze może przeczytam, bo mimo Twojej pozytywnej rekomendacji nie czuję chemii do tego tytułu :( Może dlatego, że unikam polskiej literatury :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna powieść, która wywołuje sporo emocji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy ją przeczytam. Inne książki bardziej mnie ciekawią.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię jak są tajemnice ukryte w przeszłości i lubię zagłębiać się w relacje rodzinne. Zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń