niedziela, 10 października 2021

"Heartstopper" Alice Oseman

"Heartstopper" Alice Oseman, Tyt. oryg. Heartstopper, Wyd. Jaguar, Str. 288

Powieść graficzna LGBTQ+ o życiu, miłości i wszystkim, co dzieje się pomiędzy – gratka dla fanów filmu Twój Simon i książek Holly Bourne.


Uśmiecham się na myśl o tej książce, ponieważ zupełnie nie spodziewałam się tego co czekało na mnie w środku. Liczyłam na prostą fabułę, lekkie pióro i historię, która skończy się nim na dobre się zacznie, bo tak kojarzą mi się powieści graficzne a tu proszę, taka miła niespodzianka. Lektura wciągnęła mnie do świata bohaterów i zadziałała na mnie zaskakująco emocjonalnie!

Śliczna kreska sprawia, ze od grafiki ciężko oderwać wzrok. Obrazy w tej historii są bowiem równie ważne co słowa wypowiadane przez głównych bohaterów. Skupiając się więc na lekturze chłonęłam wszystko co autorka miała mi do zaoferowania i chyba właśnie to wywarło na mnie tak duże wrażenie, ponieważ moja wyobraźnia działała na najwyższych obrotach.

Charlie i Nick poznają się w szkole. Jeden z nich jest sportowcem, drugi zmaga się z krytyką rówieśników po ujawnieniu swojej orientacji. Na pierwszy rzut oka nic ich nie łączy a jednak bardzo szybko nawiązuje się pomiędzy nimi nić porozumienia. Jedna lekcja, jedna wspólna ławka pozwala im nawiązać przyjaźń z której później rodzi się uczucie niekoniecznie zrozumiane przez znajomych obydwojga chłopców. Jednak czy ktoś potrzebuje akceptacji otoczenia, by czuć się szczęśliwym, gdy pod ręką ma prawdziwą miłość?

To urocza, ciepła, piękna, wzruszająca powieść, która chwyci za serce każdego czytelnika. Troszkę lukrowa, ale czy można jej tego odmówić, kiedy opowiada o tak pięknej przyjaźni? Oprawa graficzna zachwyca, treść pozwala spojrzeć na podjęty temat z szerszej perspektywy a całość prezentuje się tak wspaniale, że od razu ma się ochotę sprezentować tą książkę wszystkim dookoła.

"Heartstopper" to zaledwie pierwszy tom serii a już podbija wszystkich dookoła. Na podstawie komiksu powstał serial a w przygotowaniu jest kolejny - miejmy nadzieję, że równie uroczy - tom. Ta prosta, nieskomplikowana opowieść niesie ze sobą większe przesłanie niż niejedna książka, mówi bowiem o miłości, która zrywa z zasadami i przenosi granice. Uwielbiam ją!

5 komentarzy:

  1. Widziałam tyle zapowiedzi tej książki i byłam bardzo ciekawa, czy naprawdę jest tak urocza i ciepła jak się wydawała i wygląda na to, że jest!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale myślę,
    że zaciekawi wielu ludzi :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka zbiera rewelacyjna opinie i chcą ją bardzo przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem to, co najważniejsze do przekazania utrudniają skomplikowane słowa, a proste pozwalają najlepiej oddać ich istotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiedziałam, że to taki bestseller.

    OdpowiedzUsuń