poniedziałek, 22 listopada 2021

"Wielka Panda i Mały Smok" James Norbury

"Wielka Panda i Mały Smok" James Norbury, Tyt. oryg. Big Panda & Tiny Dragon, Wyd. Albatros, Str. 160

Inspirująca podróż, w której ważny jest nie cel, lecz droga.


Są książki, które łączą pokolenia, wpływają na wyobraźnię czytelnika i zachwycają go wspaniałymi cytatami. Niewiele jest takich lektur, ale jeśli już się pojawią - nie możemy przejść obok nich obojętnie. Okazuje się bowiem, że nie potrzeba wielu słów, by przekazać to co najważniejsze.

"Wielka Panda i Mały Smok" to książka, która bardzo przypomina mi inną lekturę ("Chłopiec, kret, lis i koń"). Opierając się na pięknych słowach, krótkich dialogach i jednocześnie zachwycających ilustracjach pozwala czytelnikowi pojąć kwintesencję prezentowanego tematu.

To książka dla dużych i małych, która nie ma podziału na wiek czytelnika a wręcz jednoczy dzieci i rodziców, którzy mogą wspólnie przeżywać tą wyjątkową podróż. Każdemu ofiarowuje coś innego i - jestem tego pewna - za każdym razem uczy czegoś nowego, więc po zamknięciu ostatniej strony nie odkładajcie jej na półkę w zapomnienie a wracajcie do tej krótkiej, ale jakże ważnej i wręcz wzruszającej lektury o odwadze, przyjaźni i sile miłości.

Muszę przyznać, że na zmianę uśmiechałam się i czułam łzy wzruszenia, ponieważ autor bardzo umiejętnie uchwycił to co najważniejsze. Pokazał prozę życia, istotne kwestie, których nie zauważamy na co dzień a w dodatku przedstawił dwóch cudownych bohaterów w wyjątkowy sposób. Wielka Panda i Mały Smok wyruszają w podróż, ale szybko gubią drogę jednocześnie zachowując nadzieję i chart ducha. Wierzą, że w ich podróż nie jest najważniejszy cel a sama przebyta droga oraz miejsca do których trafią. Zachwycają się przygodą, spokojną chwilą, czasem na wypicie herbaty i dają czytelnikowi do myślenia, że nie pęd życia jest najważniejszy a harmonia oraz otwarty umysł.

James Norbury napisał książkę, która na zawsze będzie już bliska mojemu sercu. Krótka, ale jakże ważna. Pięknie ilustrowana, bogata w ponadczasowe cytaty, chwytająca za serce i piekielnie dojrzała.  "Wielka Panda i Mały Smok" zachwyci Was siłą przekazu, roztopi Wasze serca cudownymi bohaterami a czasami nawet wywoła szczery uśmiech na twarzy, ponieważ zamknięty w tej króciutkiej powieści humor wydaje się najcenniejszą lekcją życia. Ta książka wręcz prosi się o sprezentowanie jej nie tylko sobie samemu, ale i bliskim nam osobom, ponieważ będzie to prezent, którego nikt szybko nie zapomni, gwarantuję.

9 komentarzy:

  1. Ta książka znajduje się na mojej liście Must Have.

    OdpowiedzUsuń
  2. OOO, piękna książka, mam ochotę ją kupić. Dziękuję za recenzję, bo dzięki niej wiem, że powstała taka cudowna jednotonówka :D. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. To piękna książka do wielokrotnego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się ta książka podobała, mało treści, ale za to jakie dające do myślenia słowa... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam sporo dobrego o tej książce. Z przyjemnością ją przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie mam ją w swoich planach czytelniczych.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń