sobota, 11 grudnia 2021

"Game over" Kamila Andrzejak-Wasilewska

"Game over" Kamila Andrzejak-Wasilewska, Wyd. Novae Res, Str. 290


O obietnicach się nie zapomina. Nigdy.


Pierwszy tom mnie nie przekonał, drugi udowodnił, że autorka pracuje nad swoim warsztatem oraz słucha fanów a trzeci okazał się ładnym zwieńczeniem tej przygody. Kamila Andrzejak-Wasilewska udowodniła mi, że nie zawsze należy skreślać autora po pierwszej nieudanej próbie, ponieważ może nastąpić nieoczekiwany zwrot - w dobrą stronę.

Serię Niebezpieczny trójkąt musicie czytać z zachowaniem chronologii, ponieważ zachowany jest tutaj ciąg przyczynowo-skutkowy a jedna główna bohaterka prowadzi nas przez wszystkie wydarzenia. Historia dedykowana jest miłośnikom romansów z niebezpiecznymi zwrotami akcji oraz tym, którzy doszukują się zawsze erotycznych wstawek, ponieważ na przestrzeni wszystkich trzech książek nie brakuje pikantnych scen. Jest jednak poza motywem miłosnym coś więcej, są pościgi, zagadki i tajemnice do rozwiązania, więc ciągle coś się dzieje.

Nie polubiłam się z Nikolą, główną bohaterką, ponieważ jej charakterek pozostawia wiele do życzenia. Dość egoistyczna i czasami rozchwiana emocjonalnie czasami przyprawiała mnie o ból głowy, ale paradoksalnie uważam, że trzeci tom jest najlepszy ze wszystkich jej przygód. Akcja jest dynamiczna, podjęte wcześniej wątki otrzymują ciekawe rozwiązania a dodatkowo pojawiają się nowi bohaterowie, którzy trochę namieszają, więc nie możemy mówić o nudzie.

Nie jest to książka idealna, ma pewne niedociągnięcia, niektóre wątki aż proszą się o głębsze rozwinięcie, ale widzę duży progres między pierwszym a trzecim tomem i to ogromnie mnie cieszy. Autorka sięgnęła również po większą niż dotychczas dawkę emocji, więc to podziałało na moją wyobraźnię i sprawiło, że lepiej wczułam się w rozgrywane wydarzenia. Przypadło mi również do gustu ostateczne zakończenie, które zwieńczone było subtelnym twistem.

"Game over" na pewno ucieszy wszystkich fanów serii. Autorka stanęła na wysokości zadania i napisała finał ładnie zwieńczający całą trylogię. To opowieść o sercowych rozterkach, o nadziei, przebaczeniu oraz życiowych wyzwaniach, która idealnie sprawdzi się jako wybór książki lekkiej oraz niezobowiązującej, której kluczowym zadaniem będzie sprawienie przyjemności oraz oderwanie myśli od codziennych problemów.

7 komentarzy: