piątek, 10 grudnia 2021

"Spółka Antymagiczna i nawiedzony dom" Gabriela Bramska

 "Spółka Antymagiczna i nawiedzony dom" Gabriela Bramska, Wyd. Młodzieżówka, Str. 408


Wejdź do świata magii i zapomnij o nudzie!


Im jestem starsza tym bardziej ciągnie mnie od młodzieżowych magicznych lektur. Może przemawia przeze mnie ukryte dziecko, może wspomnienia kierują mnie w stronę tych beztroskich chwil z młodzieńczych lat, ale cokolwiek by to nie było - uwielbiam powieści na wzór Harryego Pottera z młodymi bohaterami na czele, którzy zawsze dostarczają mi mnóstwa pozytywnej energii i dobrej zabawy.

Gabriela Bramska, młoda polska autora, debiutuje pierwszym tomem serii, która zaskoczy czytelników w każdym wieku. Autorka stworzyła historię magiczną, oryginalną, miejscami zabawną a nieustannie wymagającą zaangażowania na przestrzeni przeróżnych przygód, które po brzegi wypełniają karty tej powieści. Nie spodziewałam się, że tak pozytywnie zaskoczy mnie swoim talentem oraz wyobraźnią, która przekłada się na pełną emocji i zaskoczeń opowieść a jednak - pierwszy tom ogromnie mnie oczarował i liczę, że nie przyjdzie mi długo czekać na kontynuację!

Czytując czułam się jak dziecko z beztroskich lat, kiedy nie było problemów dnia codziennego a każdą chwilę wypełniała mi dobra zabawa. Czułam się również jak niemy bohater przygód, towarzyszący pozostałym postaciom w ich niecodziennych wyprawach, ponieważ pojawiające się w tej historii osobowości otwarte są na czytającego, obdarzają go sympatią oraz zaufaniem od pierwszej strony wciągając do swojego magicznego świata.

Burzowo to metropolia w której rozgrywa się fabuła. To tutaj zaskakująco często pojawiają się również istoty nie z tego świata. Alfaen i Darkins, właściciele Spółki Antymagicznej, będą musieli zmierzyć się z niecodziennym wyzwaniem, gdy nad ich miastem pojawi się czarny, gęsty, nieustający deszcz a jedyną opcją uwolnienia się od niego będzie konfrontacja z Ithne, ich nawiedzoną klientką. Jak się jednak szybko okaże wypędzenie demona nie załatwi sprawy, ale o tym przeczytacie już sami w jakże lekkiej, zabawnej, pełnej uroku i oryginalnej magicznej opowieści, która przywodzi na myśl wszystko co najlepsze. Autorka swobodnie i w radosnym tonie prowadzi swoją fabułę angażując czytelnika w niecodzienne wydarzenia pełne emocji oraz wspaniale wykreowanych bohaterów.

Nie pozostaje mi nic innego jak napisać, że uwielbiam tą historię! "Spółka Antymagiczna i nawiedzony dom" zapewniła mi kilka godzin wspaniałej zabawy a styl Gabrieli Bramskiej bardzo przypadł mi do gustu. To lektura idealna na poprawę humoru, przewrotna, zabawna oraz pomysłowa a przy tym pouczająca, bo w bardzo mądry sposób poruszająca liczne wartości. Pięknie opisuje przyjaźń, zrozumienie, rodzinę oraz odwagę a to wszystko w połączeniu z magicznymi przygodami, które po zamknięciu ostatniej strony jedynie zaostrzają apetyty na więcej. To lektura dla czytelnika w każdym wieku, która na pewno i Was oczaruje, gwarantuję!

4 komentarze: