sobota, 7 maja 2022

"Echowa Góra" Lauren Wolk

 "Echowa Góra" Lauren Wolk, Tyt. oryg. Echo Mountain, Wyd. Iuvi, Str. 320


Od nich właśnie uczy się uzdrawiania, odwagi i tego, że w ocenie ludzi pozory często mylą.


Sięgając po "Echową Górę" sądziłam, że czeka mnie przyjemna lektura dedykowana młodszym odbiorcą. Może zmyliła mnie piękna, słodka grafika na okładce a może nie do końca wiedziałam z czym się mierzę, ale ostatecznie skończyło się na tym, że proza Lauren Wolk ogromnie mnie zaskoczyła i oczarowała swoim wydźwiękiem.

Fakt jest taki, że to faktycznie literatura młodzieżowa z młodziutką bohaterką na pierwszym planie. Jednocześnie jest to jednak książka reprezentująca wartości dla dorosłych, zmuszająca do czytania między wierszami, więc dedykowana jest czytelnikowi w każdym wieku. Więcej! Bardzo polecam czytać ją razem, rodzice ze swoimi dziećmi, ponieważ analizując fabułę na swój sposób, każdy wyciągnie z niej coś nowego, odkrywczego.

Lauren Wolk pięknie pisze. Zauroczyła mnie opisami przyrody, cudownym przedstawieniem miejsc oraz samej tytułowej Echowej Góry. To właśnie tam musiała się przenieść Ellie, która wraz z rodzicami opuściła miasto po wielkim kryzysie. Stracili dorobek życia i nie pozostało im nic a w dodatku zdarzył się wypadek, którego konsekwencje spadły na dziewczynkę. By uratować ojca Ellie wyruszyła więc w drogę, poznała licznych oryginalnych przyjaciół oraz sięgnęła po tajniki uzdrawiania, które do tej pory wykorzystywane były przez nielicznych.

To opowieść o zrozumieniu, drugich szansach a także wielkiej odwadze, sile przyjaźni, mocy odwagi oraz ucieczce przed krzywdzącymi uprzedzeniami. Autorka przemyca wiele cudownych wartości ukazując je na przykładzie losów silnej młodej bohaterki, która nie cofnie się przed niczym, by uratować swojego ojca. Ellie w swojej podróży poznaje wiedźmę, dzikiego chłopca z gór, odkrywa kto porzuca w okolicy figurki zwierząt oraz kwiatów serwując czytelnikowi piękną, dojrzałą, błyskotliwą opowieść, która burzy wszelkie mury.

"Echowa Góra" obowiązkowo powinna znaleźć się na półce wszystkich czytelników. Zależnie od naszego wieku każdy wyciągnie z niej własne wartości. To piękna, poruszająca historia o sile uzdrawiania, która ma potężną moc. I nie mówimy tutaj wyłącznie o fizycznej formie. Podnosi na duchu. niesie nadzieję oraz roztapia wszystkie serca.

5 komentarzy:

  1. Jaka zachęcająca recenzja. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba sprawię ją w prezencie mojej bratanicy 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo dobrego słyszałam już o tej książce, i dlatego chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie uniwersalne książki, z tego co piszesz ta pozycja mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń