poniedziałek, 16 stycznia 2023

"Pizza, Tinder i prosecco" Agata Czubik

"Pizza, Tinder i prosecco" Agata Czubik, Wyd. Novae Res, Str. 370


Czy masz odwagę sprawdzić, czym jest prawdziwe la dolce vita?


Szaro-bury krajobraz za oknem warto przegonić letnią lekturą, która przeniesie nas w słoneczne i pełne uroku miejsce. Taką możliwość oferuje nam Agata Czubik i jej bardzo sympatyczny debiut!

Wystarczył mi jeden rzut oka na okładkę żeby wiedzieć, że to historia zdecydowanie dla mnie. Okazało się, że autorka posługuje się lekkim i bardzo obrazowym stylem (za którym przepadam!) a przenosząc nas w inne, klimatyczne miejsce umiejętnie podsycała emocje z tym związane. Nie spodziewałam, że aż tak mocno zaangażuję się w opowieść a jednak bardzo spodobały mi się losy głównej bohaterki i sam przekaz, by czerpać z życia ile tylko się da.

Julia i jej dwie przyjaciółki wyruszają w podróż do Werony, by porzucić troski i trochę się zabawić. W końcu to prawdzie miasto miłości! Instalują więc Tindera i w przerwie pomiędzy zwiedzaniem randkują z włoskimi przystojniakami. Tracją co prawda nadzieję, że uda im się znaleźć kogoś naprawdę wartościowego, ale wtedy Julia poznaje Marcello, który na równe dwadzieścia cztery godziny porywa ją w wir życia bez żadnych zobowiązań.

Przesłanie płynące z fabuły jest banalne, ale jednocześnie bardzo ważne. Nigdy nie wiemy co czeka na nas za rogiem, ale warto porzucić zmartwienia i po prostu korzystać z życia ile tylko się da. Otrzymałam więc zaskakująco mądrą i bystrą lekturę, która miała coś do powiedzenia między wierszami, ale na pierwszym planie również wiele się działo, ponieważ wraz bohaterkami zbawiłam się w szybkie randkowanie, odwiedzałam włoskie knajpki i podziwiałam pięknie przedstawione przez autorki uroki Werony.

Jeśli szukacie powieści uroczej, pełnej pozytywnej energii, emocji a także wiarygodnych bohaterów z którymi bez problemu możemy się utożsamić - "Pizza, Tinder i prosecco" jest właśnie dla Was! Agata Czubik na kilka godzin porwała mnie do słonecznej Werony, w której jak się okazało, wszystko jest możliwe, więc oddałam się lekturze z ogromną przyjemnością.

2 komentarze:

  1. Właśnie mam ochotę na taką uroczą powieść. Zapisuję sobie jej tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiarygodność reakcji bohaterów oraz dawka dobrej energii zachęcają mnie do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń