poniedziałek, 23 października 2023

"The Mysterious Hunk" Kornelia Pierz

"The Mysterious Hunk" Kornelia Pierz, Wyd. Jaguar, Str. 450


Jak wkurzyć szkolnego przystojniaka?


Dawno nie czytałam młodzieżowej powieści typowo romantycznej, w której problemy wieku dorastania konkurują z sercowymi rozterkami, więc pozwoliłam sobie sięgnąć po debiutancką powieść Kornelii Pierz. "The Mysterious Hunk" przyciągało okładką. Czy wnętrze okazało się równie słodkie?

Nie do końca (na całe szczęście!). Autorka w prostej historii zamknęła również pewien ważny podtekst, ale zrobiła to subtelnie i zupełnie nienachalnie. Zacznijmy jednak od początku. Nie będę Was oszukiwać - mnóstwo tutaj powielanych schematów, dobrze nam znanych z innych powieści oraz decyzji bohaterów łatwych do przewidzenia. Jednak z drugiej strony nie przeszkadzało mi to w przewracaniu kolejnych stron, ponieważ styl autorki bardzo mi podpasował, piękne opisy chwytały mnie za serce a dynamiczne dialogi dowodziły silnej wiarygodności przedstawionych wydarzeń. Z czegoś znanego autorka stworzyła więc coś naprawdę emocjonalnego i pokazała, że doskonale wie co robi.

Haley Moore to dziewczyna jaka wiele, która ginie w tłumie, ale nie ma nic przeciwko temu. Uwielbia zaczytywać się w kolejnych powieściach, nauka jest dla niej priorytetem a samotność jest jej wielką domeną. Wcale nie czeka na kolejne szkolne dramaty woląc się trzymać od nich jak najdalej. Jednak pewnego dnia poznaje Camerona i wszystko zaczyna się zmieniać. Uchodził za niepokonanego sportowca, który powalał na kolana całą żeńską stronę szkoły, ale to były tylko pozory. Chłopak skrywał bowiem tajemnicę, która nie pozwalała mu złapać głębszego oddechu. 

Miałam obawy czy nie jestem czasami za stara na szkolną tematykę. Nie do końca byłam pewna czy odnajdę się w lekturze, ale coś wewnętrznie podpowiadało mi, że będę zadowolona i faktycznie tak było. Bardzo podobał mi się wspomniany styl autorki, jej umiejętność przelewania na papier własnych myśli a co za tym idzie budowania wielowymiarowej kreacji bohaterów. Otrzymałam złożone sylwetki osób z którymi potrafiłam się bez problemu utożsamić a ich życiowe zamieszania ani nie były mi obojętne, ani obce. Trudne momenty równoważyły słodkie (ale nie przesłodzone) chwile a ponad czterysta stron uciekło mi nawet nie wiem kiedy.

"The Mysterious Hunk" to zaskakująco udany debiut, który trafi do odbiorców w każdym wieku i pokaże jak trudne potrafią być wyzwania wieku dorastania. Z czasem zapominamy o szkolnych problemach i tym co działo się w naszych sercach a Kornelia Pierz w pięknych słowach pokazuje, że żadne dramaty nie mogą być zbagatelizowane. Miłość oczywiście odegra tutaj kluczową rolę, ale nie będzie wiodła prymu, bowiem pierwszoplanowo pojawi się życie z własnymi zasadami i przeciwnościami do pokonania. Przyznaję, że jestem książką bardzo miło zaskoczona!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz