sobota, 7 kwietnia 2018

"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry

"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry, Tyt. oryg. Le Petit Prince, Wyd. Wilga, Str. 96

"Czasem, kiedy chcemy za zażartować, zdarza nam się niewinnie skłamać."

Po latach wróciłam do powieści, która za czasów mojego dzieciństwa zmieniła moje postrzeganie literatury. Pośród grona błahych lektur dla dzieci znalazłam powyższą książkę i przeczytałam. A następnie nie mogłam wyjść z podziwu, że są na świecie książki, które potrafią wpłynąć nie tylko na moją wyobraźnię, ale i trafić do mojego serca. Od tamtej pory "Mały Książę" to dla mnie najcenniejsza powieść.

Chociaż dedykowana dla młodego czytelnika, historia chłopca jest lekturą idealną dla każdego. Młodzież dostrzeże w niej pokłady nieograniczonej wyobraźni, dorośli zaś utożsamią się z cennymi cytatami, które niemal na każdym kroku przypominają nam o ponadczasowych prawdach. 

To jedna z tych lektury do których wraca się wiele razy. Sama jestem tego doskonałym przykładem, ponieważ znam na pamięć niemal połowę historii a i tak wciąż mi mało i kiedy tego potrzebuję - wracam do lektury. Nie potrafię tego wyjaśnić, ponieważ nie jest to historia, która wpasowuje się w mój ulubiony gatunek literacki, ale prawda jaka płynie ze słów narratora potrafi idealnie oddać moje uczucia. 

To powieść o chłopcu, który opuścił swoją planetę by wybrać się w podróż. Poznał w niej wiele przyjaciół i zdobył doświadczenia, o których śmiało opowiada swojemu słuchaczowi. Jednak jak było naprawdę? Niezależnie od tego jaka będzie odpowiedź: wartości płynące z przyjaźni i zaufania, dojrzewania oraz miłości przypominają co w życiu liczy się najbardziej.

"Mały Książę" jak na szkolną lekturę dla dzieci przystało to książka napisana przystępnym językiem. Jednak nie tyko dzieci znajdą w niej coś dla siebie. To niepowtarzalna i niezapomniana podróż w głąb samego siebie, za każdym razem interpretowana na nowo. Nowe wydanie to połączenie klasyki literatury z idealnie pasującymi do treści ilustracjami oraz dobrze nam znaną historią pełną przygód. Lektura obowiązkowa - dla każdego.

16 komentarzy:

  1. Polubiłam "Małego Księcia" dopiero w dorosłym życiu. Jako dziecko nie byłam w stanie w pełni zrozumieć jego przekazu. Jest to piękna książka i zgadzam się, że obowiązkowa dla każdego. :)

    Pozdrawiam!
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa, że do danej książki musimy dorosnąć. Sama mam kilka takich lektur, więc doskonale rozumiem :)

      Usuń
  2. Bardzo chętnie poznam Małego Księcia w nowym wydaniu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy tej książki nie lubiłam. Wydawała mi się i wydaje dalej mocno przereklamowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Nic na siłę, chociaż moim zdaniem do tej książki czasami należy zrobić kilka podejść :)

      Usuń
  4. Matko, pamiętam jak czytałam tę książkę w szkole :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna książka i bardzo mądra. Ładne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na spektakl mojej reżyserii, do Lublina na Noc Kultury - 2 czerwca! U nas akcja dzieje się w psychiatryku, a Mały Książę jest w nim pacjentem! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wielką przyjemnością po raz kolejny sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń