środa, 10 kwietnia 2019

"Zostań ze mną" K.A. Tucker

"Zostań ze mną" K.A. Tucker, Tyt. oryg. The Simple Wild, Wyd. Filia, Str. 480

"Nie zaczynaj czegoś, czego nie będziesz w stanie dokończyć."

Czasami rodzina wystawia nas na próbę. Nie wiedzieć kiedy odmienia nasz los i decyduje za nas. Czy słusznie? Tego nikt nie wie, ale jak można odmówić najbliższym, gdy ich dni są policzone?

Moja przygoda z twórczością K.A. Tucker nie należała do łatwych. Jej pierwsze książki nie były najlepsze, przynajmniej dla mnie. Jednak nie zrezygnowałam na stracie i z czasem zauważyłam zmiany w jej stylu - zmiany na dobre. I tak przez "Przez niego zginę", "Chroń ją" do wspomnianego "Zostań ze mną" stałam się fankom jej twórczości. Okazało się, że gdy odpuszcza skomplikowane relacje romantyczne a stawia na emocje i prostotę życia jej książki są niesamowite. A najnowsza przechodzi najśmielsze oczekiwania.

Calla Fletcher, główna bohaterka, zabiera nas we wspaniałą podróż pełną emocji i ukrytych znaczeń. Taką, z którą każdy chce się utożsamić i każdy może to zrobić za sprawą lekkości stylu i swobody z jaką pisze Tucker. Nie brakuje w jej książce wiarygodności, realizmu, wielowymiarowości oraz co oczywiste mnóstwa przeróżnych emocji, które szybko znalazły miejsce w moim sercu. Z rosnącym zaangażowaniem podążałam za historię Calli, która jako malutka dziewczynka opuściła Alaskę. Jej matka nie potrafiła odnaleźć się w świecie tak odciętym od cywilizacji. Zabrała ją więc do Toronto, w którym dziewczyna dorastała. Dziś, jako dwudziestosześcioletnia kobieta musi podjąć decyzję zupełnie odmienną od tej, którą wybrała jej matka. Na wieść o ciężkim stanie swojego ojca powraca w rodzinne strony, nie spodziewając się, że ta decyzja odmieni jej życie.

Bardzo polubiłam Callę. To dziewczyna jaką w podobnych historiach zawsze chciałabym obserwować. Silna, niezależna, pewna siebie, ale przy tym ludzka i pełna obaw. Podążająca za głosem rozsądku, może także za rytmem serca. Poświęciła coś dla ojca, którego praktycznie nie znała i zdecydowała w jednej chwili, że czas zmienić coś w swoim życiu. Kibicowałam jej do samego końca i jestem wdzięczna autorce, że pozwoliła mi śledzić tak emocjonalną historię rodzinną, poznawać dzikie tereny Alaski, obcować z naturą i światem zupełnie różnym od tego miejskiego. Oraz - co jest oczywiście najważniejszym motywem powieści - poznać ojca dziewczyny, nawiązać na nowo relację między córką a jej nieznanym do tej pory rodzicem.

To była wspaniała przygoda i nie żałuję ani jednego przeczytanego słowa. Wręcz przeciwnie! Z przyjemnością towarzyszyłam Calli także w miłosnych krokach, gdy autora w końcu wprowadziła wątek romantyczny. Swoja drogą - cudowny, uroczy i przy tym zaskakująco wiarygodny. Dziewczyna poznając pilota, który pomagał w firmie jej ojca była nim zdegustowana. Arogancki, nieciekawy, zupełnie dziwny. On też nie był jej fanem. Zakochany w surowych warunkach Alaski uważał, że dziewczyna kompletnie nie pasuje do tego miejsca. A jednak powoli pojawia się zrozumienie i płomienne uczucie. Tylko czy może mieć racje bytu skoro on nigdy stąd nie wyjedzie a ona nigdy tu nie zostanie? 

Pełna emocji, bogata w życiowe wartości i po prostu piękna. Taka jest najnowsza powieść K.A. Tucker. Nie mogę wyjść z podziwu, nie mogę przestać się zachwycać. Pozytywnie zaskoczona historia ogromnie Wam polecam najnowszą odsłonę autorki, która wzrusza a miejscami nawet doprowadza do łez. "Zostań ze mną" to jedna z tych powieści, których na pewno szybko nie zapomnę. I do której wrócę jeszcze wiele razy. To doskonała propozycja książki dla kobiet. I nie tylko!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę książkę <3 Skończyłam ją czytać z tydzień temu i wręcz byłam smutna, że to już koniec. Ja do bohaterki nie mogłam się początkowo przekonać. Wydawała mi się płytka i taka "instagramowo idealna", jednak po poznaniu jej bardziej zmieniłam zdanie. Za to Jonah rozkochał mnie w sobie tak bardzo.. Przepiękna, prawdziwa i taka swojska. Plus uroki i zwyczaje Alaski bardzo mnie urzekły. Jeśli kolejne książki autorki trzymają taki poziom, albo nawet są lepsze (o ile to możliwe), to chcę je mieć wydane na już!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo słyszałam o pani Tucker, więc chętnie sięgnę po tę książkę by przekonać się czy i na mnie zrobi ta lektura tak pozytywne wrażenie jak na Tobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój zachwyt tą książką bardzo mocno mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pełna emocji bogate w życiowe wartości. Biorę w ciemno. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam złe doświadczenia jeśli chodzi o tę autorkę i raczej już nie wrócę do jej twórczości... Choć nie mówię definitywnego "nie". :D

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń