poniedziałek, 28 października 2019

"To, czego o mnie nie wiesz" Samantha Young

"To, czego o mnie nie wiesz" Samantha Young, Tyt. oryg. Things We Never Said, Wyd. Burda Książki, Str. 400

"Nic bardziej nie podnieca niż świadomość, że facet kocha cię tak, iż nigdy nie ma cię dosyć."

Popełnili błędy z którymi dziś muszą się mierzyć. Sądzili, że uda im się przed nimi uciec, ale nie spodziewali się, że los zawsze wie jak rozdawać karty.

Samantha Young to jedna z tych autorek, których twórczość cenię za całokształt. Nie zawsze jestem w pełni zauroczona daną jej lekturą, czasami dostrzegam malutkie zgrzyty i bywa, że nie utożsamiam się z bohaterami od samego początku, ale mimo to jeszcze żadna książka tej autorki mnie nie zawiodła. Wręcz przeciwnie. Young opiera swoje historie na prawdziwym życiu, manewruje uczuciami i szczerością dzięki temu nawet jeśli nie zgadzam się z wyborami bohaterów - rozumiem ich decyzje i w pełni je popieram.

Seria Hart's Boardwalk to - jak do tej pory - trzytomowa historia z niezależnym wydźwiękiem, więc możecie czytać bez zachowania kolejności. Poszczególne tomy łączy miejsce, ale dzielą bohaterowie opowiadając za każdym razem inną historię. Zawsze jest jednak ona o życiu, o problemach, popełnionych błędach oraz miłości, która przecież leczy wszystkie rany. Nie inaczej było w przypadku trzeciego tomu, czyli "To, czego o mnie nie wiesz", pięknej powieści o ucieczce od przeszłości oraz zderzeniu z demonami popełnionych błędów.

Dahlia McGuire i Micheal Sullivan zakochali się w sobie bez pamięci chociaż wiedzieli, że ich uczucie nie może mieć miejsca. Ona była z jego najlepszym przyjacielem, on z jej siostrą. Łączyła ich przyjaźń, wzajemne zrozumienie i tajemnica, która doprowadziła do tragedii. Dlatego Dahlia uciekła, odcięła się od tego co było, porzuciła rodzinę i stworzyła sobie nowe życie, które pokochała. Dziś, po latach, przeszłość jednak postanowiła wrócić i ponownie stanęła na drodze Dahlii i Micheale. Ona postanowiła znowu uciec, on obiecał sobie, że już nigdy jej na to nie pozwoli.

Więcej jest w tej powieści historii obyczajowej niż romansu, ponieważ autorka doskonale wie jak zrównoważyć wszystko, by fabuła przypominała samo życie a mniej harlequin z przewidywalnym zakończeniem. Wszystka ma swoje miejsce począwszy od wyborów bohaterów i konsekwencji z jakimi muszą się mierzyć po emocje, których w tej książce jest całe mnóstwo. Nie tylko o miłość chodzi, ale i o poczucie winy z którym boryka się główna bohaterka prezentując przed nami tło malowniczej miejscowości.

"To, czego o mnie nie wiesz" to słodko-gorzka historia, która dorównuje swoim poprzedniczkom i po raz kolejny udowadnia jak wielki talent drzemie w piórze Samanthy Young. Nie bez powodu ta autorka trafiła na półkę moich ulubionych pań od kreacji niezapomnianych historii miłosnych. Nie zawiodła mnie także i tym razem tworząc szczerą, wiarygodną opowieść o ludziach takich jak my, którym kibicuje się do samego końca i z którymi ma się ochotę spędzić jak najwięcej czasu.

9 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej historii miłosnej w wydaniu tej autorki, po tej recenzji wiem że musze to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ksiazki tej autorki i mam wielką ochotę przeczytać tę książkę. Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w swoich planach czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ochotę poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda na to, że będę musiała nadrobić dwa poprzednie tomy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę autorkę, bo wiele dobrego o niej słyszałam;). [Kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzę tę autorkę, ale nie miałam okazji przeczytać żadnej jej książki... Chyba trzeba to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń