poniedziałek, 11 listopada 2019

"Choinka cała w śniegu" Joanna Szarańska

"Choinka cała w śniegu" Joanna Szarańska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 368

Chwytająca za serce opowieść o ludziach, których w święta połączy wyjątkowa więź.

Magia świąt nie gaśnie ani na moment. Atmosfera przyjaźni, miłości i zrozumienia na nowo rozpala nasze serca.

Joanna Szarańska powraca a wraz z nią trzeci tom serii Cztery płatki śniegu. Jest wiele książek z tematyką świąteczną, które mogłabym Wam polecić w tym okresie i bez wątpienia właśnie te od pani Szarańskiej idealnie się w to wpisują. Są fantastyczną przygodą prowadzącą w głąb ludzkich, szczerych emocji, opowiadającą historię jakby wyjętą z samego życia.

Warto zachować chronologię czytania, ponieważ każdy tom jest w jakiś sposób wynikiem wcześniejszych wydarzeń. Nie jest to ścisłe powiązanie, więc niewiele stracicie decydując się na przykład na samą najnowszą część, ale polecam zaopatrzyć się w całość w okresie świątecznym i delektować się przyjemnym stylem autorki, jej wprawą w kreowaniu barwnych bohaterów oraz snutą opowieścią od której po prostu ciężko się oderwać.

W bloku przy ulicy Weissa dzieją się cuda. To tu mieszkańcy doceniają wzloty i upadki życia, motywują się do działania oraz uczą się od siebie. To także tutaj wszyscy bohaterowie raz na jakiś czas zbierają się wspólnie, by działać w szczytnym celu. Na przykład dziś jednoczą swoje siły by pomóc potrzebującym i chociaż sami jeszcze o tym nie wiedzą - to doświadczenie bardzo ich zmieni. Pani Michalska nie spocznie, nim nie sprawi, że sąsiedzi będą dla siebie bliscy niczym rodzina i zawsze ich wysłucha udzielając mądrej rady.

Autorka uświadamia nam swoimi książkami, że żyjemy w biegu i czasami tracimy naprawdę cenne chwile. Pokazuje, że warto zatrzymać się na moment, inaczej spojrzeć na ludzi i doświadczenia, udowadnia że to co nas otacza wcale nie jest takie złe jak uważamy. Na przykładzie całej plejady bohaterów o różnorodnych charakterach zbliża nas do zwykłej codzienności i właśnie to uwielbiam w całej tej serii - tą bliskość z każą postacią, indywidualne podejście oraz wiarygodność od początku do końca.

"Choinka cała w śniegu" to kontynuacja jaką oczekiwałam. Dwa pierwsze tomy zauroczyły mnie ogromnie i z wcześniej przeczytanych świątecznych powieści ta seria jest jedną z najlepiej przeze mnie zapamiętanych. Trochę humoru, proza życia, dużo doświadczeń i subtelna motywacja to coś w czym Joanna Szarańska czuje się najlepiej. To również świetny pomysł na prezent, ponieważ ten cykl spodoba się każdemu. Dacie się więc namówić na spotkanie z dozorczynią, która zna lek na wszystkie troski?

10 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszy tom i nie był zły, ale oczekiwałam czegoś więcej ;) Może jednak w tym roku spróbuję z drugą (albo i nawet trzecią?) częścią!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tom mnie zauroczył, drugi podobał się, ale już mniej. Ten czeka na półce i mam nadzieję, że będzie mu bliżej do tego pierwszego. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz więcej książek o świątecznym klimacie wydawcy oferują...nie znam wcześniejszych tomów a skoro ta choć w minimalnym stopniu ma powiązania z poprzednimi wydarzeniami muszę chyba obejrzeć je najpierw. A później zdecydować czy przeczytać... teraz, później, nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze dwóch poprzednich tomów, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, a już myślałam, że mogę ją przeczytać jako osobny tom... A tak nie mam za bardzo czasu na nadrabianie poprzednich :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji do tej pory zapoznać się z serią :D być może w świeta nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam wcześniejszych tomów, więc jeślibym się na nią zdecydowała, chciałabym najpierw przeczytać pierwsze części.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna świąteczna perełka. Aż wstyd przyznać, ale nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po powieści autorki. Szkoda. Na pewno wkrótce to się jednak zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam poprzednie tomy, ale w tym roku odpuszczam sobie świąteczne ksiazki.[kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń