piątek, 14 sierpnia 2020

"Smak nadziei" Sherryl Woods

"Smak nadziei"
Sherryl Woods, Tyt. oryg. Stealing Home, Wyd. HarperCollins, Str. 368

"Smak nadziei" to pierwsza część serii "Słodkie magnolie", na podstawie której powstał popularny serial platformy Netflix.

Nowe, serialowe wydanie pierwszego tomu serii Sherryl Wood przyciąga wzrok. Przyznam, że gdy czytałam jej książki na długo zanim pojawiła się wzmianka o serialu nigdy nie podejrzewałabym, że ktoś zdecyduje się to zekranizować. A okazało się, że to świetny pomysł!

Sherryl Woods ma na swoim koncie wiele książek. Nie są to spektakularne bestsellery, które zapadają  na długo w pamięci, ale mimo wszystko czyta się je z przyjemnością. To typowe kobiece czytadła, dużo w nich codziennych rozterek i miłosnych perypetii, historie utrzymane w obyczajowym stylu, idealne na podróż czy chwilę wytchnienia po ciężkim dniu.

Pierwszy tom serii opowiada o losach Maddie, która z pozoru wiedzie poukładane życie. Niestety już niebawem wszystko legnie w gruzach. Mąż porzuca ją dla kochanki z którą spodziewa się dziecka. Dzieci źle znoszą rozstanie rodziców. W dodatku Maddie musi znaleźć pracę choć przez całe życie zajmowała się wyłącznie domem. Czy wspólny interes, który zdecyduje się poprowadzić wraz z przyjaciółką będzie lekiem na wszystkie troski?

Ależ to urocza seria! Lekko napisana opowiada o nie łatwych decyzjach i kłodach rzucanych pod nogi przez codzienne życie. Nie jest to historia, która skłania do myślenia czy porusza konkretne wartości, ale na pewno wciąga od pierwsze strony w losy głównych bohaterek, których nie sposób nie polubić. Każda z trójki przyjaciółek jest inna, każda ma coś do powiedzenia i w kolejnych tomach możemy więcej dowiedzieć się o losach każdej z nich. Skupiając się jednak na tu i teraz widzimy jak trudy życia są powoli przeganiane przez prowadzenie salonu spa dla kobiet oraz nowego mężczyznę na horyzoncie. Zatem ciągle coś się dzieje!

Jeśli szukacie lekkiej historii na wolne popołudnie po ciężkim dniu, śmiało mogę Wam polecić "Smak nadziei". To fajna seria, napisana z pomysłem i lekkością, opowiada o czymś co znamy i rozumiemy. Nie wiem jak serial ma się do książek, ale już biegnę to przetestować. Mam nadzieję, że będzie równie dobry.

6 komentarzy:

  1. Jak będę miała ochotę na taką lekką lekturę, z chęcią zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam, że jest serial na Netflixie i dodałam go do swojej listy, ale jeszcze nie obejrzałam. Nawet nie wiedziałam, że jest to na podstawie książek! Ale liczę, że i obejrzę, i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam ani książce, ani o serialu wcześniej. Na razie mam chyba przesyt takiej literatury.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio ciągle trafiam na tę książkę. Mam ochotę po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie skończyłam oglądać serial. O ile mam ochotę na drugi sezon, to po książkę w tym przypadku raczej już nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń