czwartek, 24 września 2020

"W ciemnościach" Mike Omer

 "W ciemnościach" Mike Omer, Tyt. oryg. In the Darkness, Wyd. Świat Książki, Str. 480


Od początku pracy w FBI zdawała sobie sprawę, że może przedwcześnie trafić do grobu, ale zawsze zakładała, że najpierw umrze.


Sięgając po "Umysł zabójcy", czyli pierwszy tom serii Zoe Bentley nie spodziewałam się, że Mike Omer tak pozytywnie mnie zaskoczy. Przeczytałam w swojej czytelniczej karierze wiele kryminałów i zaledwie o garstce z nich mogę napisać, że wciskają w fotel, ale bez wątpienia powyższa seria śmiało może trafić do tego grona.

"W ciemnościach" to kontynuacja losów głównej bohaterki, dość zauważalnie powiązana z pierwszym tomem, więc osobiście odradzam czytać bez zachowania chronologii. Warto poznać od początku kreację Zoe Bentley, ponieważ to ona jest spoiwem łączącym wszystkie książki i jednocześnie jedną z najlepszych bohaterek jakie miałam okazję poznać. Silna, pewna swego, z pazurem (co uwielbiam!), sprawia że czytelnik ma ochotę dowiedzieć się o niej jak najwięcej. To specjalistka w zakresie psychologii śledczej, więc zna się na rzeczy i od razu wyjaśnia nam szczegóły prowadzonego śledztwa, więc cały czas jesteśmy na bieżąco z faktami.

Fabuła jest dość mocna a przy tym niezwykle dynamiczna. Zmieniają się wątki, napięcie wisi w powietrzu. Ani przez moment nie da się wyczuć przestoju w akcji, która gna na na złamanie karku wprowadzając kolejne sekrety i powoli odkrywając karty na temat poszczególnych wydarzeń. A jest o czym rozmawiać, ponieważ ktoś w internecie publikuje film pokazujący dziewczynę uwięzioną w trumnie. Żywą, przerażoną i jak nosi nazwa filmu - będącą eksperymentem pierwszym, czyli gra dopiero się rozpoczyna.

Świetnie bawiłam się podczas lektury i aż żal było mi ją kończyć. Mike Omer wie jak pisać, by trzymać czytelnika w nieustannym napięciu, by zaskakiwać, manewrować między faktami i wprowadzać potrzebne emocje. Jego styl jest prosty, ale nie banalny, przez co otrzymujemy kawał konkretnej, dobrze napisanej historii. Wprowadza do fabuły nie tylko motyw seryjnego mordercy, którego działania możemy śledzić w odpowiednich rozdziałach, ale i osobiste, rodzinne problemy Zoe, ponieważ kobieta ma w głowie także Roda Glovera, innego mordercę, który niepokojąco zbliża się do jej siostry. Czy zatem walczyć w obecnej sprawie, czy ochronić rodzinę przed tragedią?

"W ciemnościach" to kontynuacja na najwyższym poziomie. Zaczęłam czytać wieczorem a skończyłam zaledwie kilka godzin później. Nie da się inaczej jeśli lubicie dobrze napisane, pomysłowe kryminały. Liczę, że Mike Omer jeszcze nie raz nas zaskoczy, ale już teraz mogę powiedzieć, że dwa pierwsze tomy jego serii należą do moich ulubionych. Szukajcie tej powieści pośród aktualnych nowości z obiecuję, że nie będziecie żałować.

7 komentarzy:

  1. Widzę, że ta kontynuacja bardzo mocno Cię wciągnęła. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że świetnie się przy niej bawiłaś. Ja robię ostatnio większą selekcję jeśli chodzi o książki, które chcę przeczytać, więc małe szanse, że po nią sięgnę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zaciekawiła ta książka i chętnie ją przeczytam jak już nadrobię poprzednią część. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw przeczytam pierwszą część, a potem zobaczymy, co dalej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę miała na uwadze tą serię jak już mi wróci faza na kryminały, a czuję, że to już niebawem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw muszę sięgnąć po pierwszy tom tej serii.

    OdpowiedzUsuń