poniedziałek, 25 stycznia 2021

"A Heart So Fierce and Broken" Brigid Kemmerer

 
"A Heart So Fierce and Broken" Brigid Kemmerer, Tyt. oryg. A Heart So Fierce and Broken, Wyd. Niezwykłe, Str. 457
 

"Dokonywanie wyboru nigdy nie jest łatwe. Są dobre i złe opcje, ale najbardziej niebezpieczne jest niewybranie żadnej z nich."

 

"A Curse So Dark and Lonely", czyli pierwszy tom serii, był dla mnie wspaniałą przygodą. Nie spodziewałam się, że właśnie ta wariacja na temat Pięknej i Bestii okaże się najlepszą jaką do tej pory czytałam. Dlatego trochę bałam się sięgać po "A Heart So Fierce and Broken" z obawy przed klątwą drugiego tomu. 

Na szczęście autorka poradziła sobie z wyzwaniem i ponownie wciągnęła mnie do tego wyjątkowego świata jaki wykreowała na potrzeby swojej książki. To coś co koniecznie musicie poczuć na własnej skórze żeby zrozumieć głębię przekazu oraz nieograniczone pole do popisu świata. I chociaż pojawiły się czasami momenty, które nie przypadły mi do gustu, to nie jest to winą autorki a po prostu moje oczekiwania minęły się odrobinę z jej spojrzeniem na rozwój wypadków. Trochę szkoda, ponieważ żal mi pewnych bohaterów, ale co zrobić - to autor ma władzę a ja muszę to zaakceptować, ponieważ co by się nie działo, drugi tom był naprawdę dobry.

Podoba mi się fakt, że autorka postawiła na ciągłość fabuły. Nie mamy więc losów innych bohaterów, innej historii czy ogólnie odejścia od tematu a za to otrzymujemy kontynuację tego co poznaliśmy w pierwszym tomie. Tych, którzy więc jeszcze nie czytali początku, odsyłam do nadrobienia zaległości, bo przejdzie Wam obok nosa wyborna lektura! Kontynuacja bowiem jest równie dynamiczna, zaskakując, wciągająca a przy tym pełna niebezpieczeństw i drżenia o losy ulubionych bohaterów, bo w tej książce wszystko jest możliwe - zarówno to co złe i dobre. 

Zakazana magia wciąż daje o sobie znać a książę Rhen nie może zaznać spokoju, mimo że klątwa została zdjęta. Na szczęście ma u swojego boku Harper, ale Grey, jego strażnik, zniknął bez wieści. Mówi się, że to on jest prawowitym następcą tronu. Tylko czy nie są to puste plotki? O tym przekonacie się sięgając po kontynuację, która zaskoczy Was przekazem, wiarygodną kreacją bohaterów oraz potencjalną, nową wersją przygód Pięknej i Bestii.

"A Heart So Fierce and Broken" ma siłę przebicia. Na pewno jest to książka, która rozkocha w sobie wielu czytelników, podobnie jak tom pierwszy i udowodni, że oryginalne wariacje na temat znanych nam bajek to najlepsze fabuły. Brigid Kemmerer z przytupem zajmuje miejsce w gronie moich ulubionych bohaterów a ja zapewniam Was, że kontynuacja trzyma równie wysoki poziom co część pierwsza.

7 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie kojarzę pierwszego tomu, ale chyba się zainteresuję tą serią książek ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę najpierw przeczytać pierwszy tom, który już na mnie czeka.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam pierwszego tomu, ale może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od jakiegoś czasu znajduje się na mojej "chciej liście". Więc na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii, ale jeśli natrafię na pierwszy tom, to z czystej ciekawości chętnie go przeczytam.

    OdpowiedzUsuń