środa, 17 lutego 2021

"Zauroczona, zwariowana, zakochana" Laura Steven

"Zauroczona, zwariowana, zakochana"
Laura Steven, Tyt. oryg. The Love Hypothesis, Wyd. Media Rodzina, Str. 344
 
Jaki wpływ na jej przyjaźń będzie miało tajemnicze odkrycie? Czy Caro w końcu uda się odnaleźć pewność siebie i dostrzec swoje piękno?

 
Co łączy błyskotliwą autorkę i powieść młodzieżową? Historia pouczająca, zabawna i idealnie wpasowująca się we współczesne czasy.  Laura Steven trafia punkt ze swoją lekturą i pozostawia w głowie czytelnika nie mały chaos.

Piękna okładka skrywa równie ciekawe wnętrze. Polecam jednak podejść do tej książki bez konkretnych oczekiwań, ponieważ ja nastawiłam się na typowe romansidło dla młodzieży a otrzymałam wszystko dookoła z najmniej istotnym wątkiem romantycznym. Okazuje się, że to książka, która nawiązuje do wielu motywów i pozwala nastoletniemu czytelnikowi poczuć bliskość z bohaterką mierzącą się z podobnymi problemami. Dorosły zaś doceni podjętą tematykę i wszechobecny humor.

Caro Kerber-Murphy, główna bohaterka, to dziewczyna w towarzystwie której warto spędzić wolne chwile. Piekielnie inteligenta, błyskotliwa, z indywidualnym poczuciem sarkazmu oraz ironii, wykreowana jako postać z krwi i kości. Wzdycha potajemnie do Harukiego, który wcale nie odwzajemnia jej uczuć i choć ma u boku swoich cudownych ojców oraz przyjaciółki to czuje się piekielnie samotna. Bardzo łatwo więc zrozumieć jej dylematy czy nawet utożsamić się z samą bohaterką, ponieważ jej historia od początku do końca jest szczera i nacechowana sporą dawką emocji.

Autorka porusza się ze swobodą po przedstawianych wydarzeniach, widać na pierwszy rzut oka, że pisanie sprawia jej przyjemność a lekkość stylu przychodzi jej naturalnie. Dzięki temu otrzymujemy sympatyczną lekturę z delikatnym wątkiem homoseksualnym, wielką wartością przyjaźni, zaskoczeniem związanym z odkryciem Caro aż w końcu przedstawieniem bohaterki takiej jak my - silnej i niezależnej, a jednak skrycie oglądającej komedie romantyczne. W fabule zawarte jest zatem wszystko co istotne, by mogła odnieść sukces a ja uważam, że to jedna z przyjemniejszych powieści młodzieżowych jakie ostatnio czytałam. 

Tytuł książki idealnie oddaje całe sedno. "Zauroczona, zwariowana, zakochana" to lektura dla każdego, która bawi i sprawia, że czytelnik od pierwszych stron zaprzyjaźnia się z bohaterami. Błyskotliwa, inteligenta i przy tym zabawna, pozwala z dystansem spojrzeć na świat nastoletnich bohaterów i pokibicować głównej bohaterce w jej drodze do celu. Czyta się ją błyskawicznie, więc polecam jako lekturę na leniwe popołudnie czy książkę do poduszki. 

6 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu potrzebuję takiej właśnie lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skończyłam ją czytać kilka dni po premierze. Była dobra, nie rozczarowała mnie, a jednak po jej skończeniu czułam, że mogła być jeszcze lepsza.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisałam do niej rekomendację na skrzydełko. Bardzo zaskakująca historia. Młodzieżówka inna niż wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł zanotowany na liście książek wakacyjnych. Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaproponuję lekturę tej książki mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpisuję na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń