piątek, 28 stycznia 2022

"Zawsze będę cię kochać" Agata Przybyłek

 "Zawsze będę cię kochać" Agata Przybyłek, Wyd. Czwarta Strona, Str. 368


"Zawsze będę cię kochać" to poruszająca opowieść o uczuciach silniejszych niż upływ czasu.


Agata Przybyłek pisze piękne powieści i to już fakt niepodważalny. Niezależnie od tego czy jej historie są kierowane na komediowe, czy bardziej poważne tory - zawsze dana historia wciąga bez reszty, zmusza do myślenia i nie pozostawia czytelnika obojętnym na losy bohaterów ani przez minutę. Najbardziej cenię sobie jednak serię Z domkami, wyjątkowy obraz kobiet rzuconych w odmęty trudów życia, który pochwalić się może już dziesiątym tomem, czyli "Zawsze będę cię kochać".

Mimo mnogości części śmiało możecie zacząć lekturę do tej książki, która przekonuje Was najbardziej, ponieważ nie są to historie ściśle ze sobą powiązane i każda zawsze opowiada o losach innej bohaterki. Możemy więc za każdym razem zawędrować w inne tereny podjętych przez autorkę tematów, ponieważ Agata nigdy nie jest monotematyczna i mimo, że ma na swoim koncie wiele powieści, zawsze potrafi wyjść z inicjatywą oryginalnego tematu fabuły z naciskiem na konkretne, reprezentowane przez niego wartości.

Daria została wystawiona na wielką próbę. Od lat jest zaangażowana w związek bez przyszłości, który niszczy ją od środka. Kobieta marzy o założeniu rodziny, o byciu żoną i matką, ale jej narzeczony rzuca puste obietnice, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Daria postanawia więc wrócić w rodzinne strony, zająć się schorowanym dziadkiem i przemyśleć wszystko na spokojnie, ale nie spodziewa się, że spotka przyjaciela sprzed lat, który całkowicie ją odmieni. Jednak Paweł ma problemy, które przeganiają pozytywne chwile na drugi plan a sama Daria wydaje się rozdarta pomiędzy tym co może i co powinna. Obydwoje pasują do siebie idealnie i ogromnie im kibicowałam, ale widziałam też jak trudno bohaterce podjąć decyzję, jakby jej szczęście było tylko dodatkiem do życia co czasami mocno działało mi na nerwy. Nie dlatego, że historia była zła, ale dlatego, że okazała się aż nazbyt realistyczna.

Wiarygodni bohaterowie, przesłanie w tle a także wartości, które staną się bliskie wielu czytelniczkom okazały się idealnie łączyć w spójną całość. Historia była emocjonalna, szczera i bardzo wciągająca, szczególnie przez samą Darię, której losy nie były mi obojętne i za którą ogromnie trzymałam kciuki, ponieważ Paweł wydawał się dla niej stworzony. Jednak najbardziej przypadła mi do gustu cała opowieść jako kompletna całość, pełna ukrytych znaczeń, ponadczasowych wartości, życiowych mądrości a także problemów z którymi my sami mierzymy się na co dzień.

Po raz kolejny Agata Przybyłek udowodniła jak dobrze radzi sobie z pisaniem powieści obyczajowych. Jej historia będzie solidną lekcją życia dla każdego kto zdecyduje się zagłębić w "Zawsze będę cię kochać" oraz czystą przyjemnością z czytania mądrej, wciągającej historii. Nigdy nie zawiodłam się na prozie autorki i dziś również potwierdzam - bawiłam się wybornie! Były chwile wzruszenia, niepewności oraz nadzieja co do lepszego życia dla głównej bohaterki, czyli wszystko co niezbędne w książce, która na kilka dobrych godzin odrywa od codzienności.

8 komentarzy:

  1. Cała ta seria jest świetna. Mocno wciąga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość tej autorki. Mam w planach poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwisko dopiero ostatnio poznałam, ale polubiłam Autorkę i wiem, że będę sięgała po wszystko co popełni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię twórczość Agaty, dlatego chętnie zapoznam się z powyższą książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna recenzja tej książki dzisiaj, która mi migneła - może to znak, żeby się za nią rozejrzeć

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesująca recenzja. Zapisuje tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń