niedziela, 13 lutego 2022

"Krucha tęsknota" Cora Reilly

 "Krucha tęsknota" Cora Reilly, Tyt. oryg. Fragile Longing, Wyd. Niezwykłe, Str. 372


Jednotomowa powieść ze świata „The Camorra Chronicles”. Historia siostry Serafiny, bohaterki Złamanej dumy.


Lubicie wracać do świata ulubionych bohaterów? A może lubicie jednotomowe książki, które mają swój konkretny początek oraz zakończenie? Dla mnie nie ma znaczenia ile tomów ma dana seria i ile razy autorzy odgrzewają to co już powinno być dawno zamknięte, ale wyjątek ma być jeden - lektura powinna wciągać i intrygować od pierwszej do ostatniej strony.

W przypadku Cory Reilly ryzyko napisania nieciekawej książki jest praktycznie zerowe, ponieważ to jedna z lepiej, o ile nie najlepiej pisząca autorka w tematyce romansów mafijnych. Od niej zaczęła się moja miłość do tego gatunku i to do jej pióra mam ogromny sentyment, więc zawsze z wielką przyjemnością oraz ledwo wstrzymywaną ciekawością sięgam po wszelkie jej propozycje.

"Krycha tęsknota" to historia w jednym tomie, ale wyciągnięta ze świata "The Camorra Chronicles", czyli serii, która już wcześniej dostarczyła mi mnóstwa radości z czytania. Miło było wrócić myślami do siostry Serafiny oraz poznać tą bohaterkę z zupełnie nowej perspektywy. Sofia bowiem miała sporo do powiedzenia, szczególnie że bardzo mocno różniła się od swojej siostry a jednak stanęła u boku Danilo. Od zawsze podkochiwała się w tym wyjątkowym, niebezpiecznym mężczyźnie, ale on mimo wszystko myślami pozostawał z Serafiną. Trudno było obserwować ten ból i niedocenienie kiełkujące w głównej bohaterce, jej historia była przepełniona skrajnymi emocjami, które odbijały się na czytelniku a wszystko wydawało się zmierzać do nieuniknionej tragedii.

Fabuła jest dynamiczna, przepełniona zwrotami akcji oraz stawiająca na pierwszym planie ciekawych, dobrze wykreowanych bohaterów. To opowieść bardzo w stylu autorki, czyli opowiedziana z pasją, stawiająca na emocje, odwołująca się do niełatwej miłości i zmuszająca czytelnika do intensywnego zaangażowania się w losy bohaterów. Miłym dodatkiem jest fakt, że to odrębna przygoda, którą możecie czytać bez znajomości wcześniejszego cyklu, ponieważ opiera się na konkretnych wydarzeniach i tylko subtelnie odwołuje się do tego co było wcześniej.

"Krucha tęsknota" budzi wiele emocji. Z jednej strony nie możesz oderwać się od lektury, z drugiej masz ochotę rzucić nią przez cały pokój, gdy z ust Danilo wychodzą kolejne krzywdzące uwagi. Złościłam się na bohatera, kibicowałam bohaterce i bardzo wczułam się w rozgrywane wydarzenia co zawsze utwierdza mnie w przekonaniu, że postawiłam na dobrą lekturę. To kolejna udana propozycja od Cory Reilly, romantyczna tylko w niektórych momentach, ale za to bardzo dobrze oddająca mafijny świat i trzymająca w nieustannym napięciu.

7 komentarzy:

  1. Mogłabym przeczytać. Może kiedyś się uda 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze, że książka budzi wiele emocji. To mnie przekonuje do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że historia którą skrywają karty tej książki, mogłaby mnie mocno wciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Autorka świetnie pokazuje skrajne emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem to nie jest propozycja dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Cykl autorki Born in Blood Mafia Chronicles świetnie mi się czytało. Twoją propozycję dodam do listy. :)

    OdpowiedzUsuń