sobota, 30 kwietnia 2022

"Wrzask" Lynette Noni

 "Wrzask" Lynette Noni, Tyt. oryg. Weapon, Wyd. Uroboros, Str. 480


Jest Mówiącą. Jest Kreatorką, a nie – potworem.


Bardzo miło zaskoczona pierwszym tomem serii od Lynette Noni nie mogłam doczekać się kontynuacji, więc gdy tylko "Wrzask" wpadł w moje ręce zabrałam się za lekturę. Lubię pokaźne tomy, które liczą sobie sporo stron, lubię również przygodę oraz nieoczekiwane zwroty w fabule, więc wszystko wskazywało na to, że i tym razem będę dobrze się bawić. Czy zatem historia nie uległa klątwie drugiego tomu i nadal trzyma wysoki poziom?

Zdecydowanie! Już wcześniej dostrzegłam, że autorka narzuciła sobie duże tempo i ze świetnym pomysłem wywalczyła również dobre wykonanie, ale to wszystko naznaczone było niełatwym zadaniem, ponieważ fabuła jest wielowarstwowa, akcja bardzo dynamiczna, wiele wątków nakłada się na jedną spójną całość a bohaterowie wyróżniają się charyzmą oraz indywidualnymi charakterami. Tak przywitał mnie pierwszy tom a ciąg dalszy tylko upewnił w przekonaniu, że wszystko w tej historii jest na swoim miejscu.

Autorka rzuca nas na głęboką wodę. Nie stoimy w miejscu, nie cofamy się w czasie a podążamy dalej wyznaczoną ścieżką i nie ma zbyt dużo czasu na przypomnienie sobie wcześniejszym wydarzeń. Dla mnie to spory plus, ponieważ nie jestem fanką ciągnięcia przez pół książki wyjaśnień tego co działo się w części poprzedniej - tutaj mamy nieustanną akcję, mnóstwo intrygujących wątków oraz nowe wyjaśnienia, których się nie spodziewałam. Noni jednocześnie wyznacza nową trasę, którą być może podążymy, ale to tylko zachęta, by uważniej śledzić fabułę.

Alyssa Scott wie już kim jest i nie musi wstydzić się swojego pochodzenia. Po ucieczce z Lengardu zna już swój dar i wie, że nie ma nic wspólnego z potworem za którego ją uważano. Teraz jest Kreatorką, Mówiącą, której moc rośnie w siłę. Jednak wyzwolenie nie niesie ze sobą niczego przyjemnego, ponieważ jej przyjaciele wciąż pozostają uwięzieni. I chociaż na Alyssę czeka mnóstwo wyzwań, niebezpieczeństw oraz emocjonalnych rozterek dziewczyna nie cofnie się przed niczym, ponieważ walka o najbliższych jest dla niej najważniejsza.

Historia pełna zagadek, wyzwań oraz akcji trzymającej nas w napięciu do ostatniej strony. Tutaj wszystko może się wydarzyć a Lynette Noni wraz ze swoją nieograniczoną wyobraźnią zabiera nas ku wielkiej przygodzie, przyjaźni, miłości (smaczny wątek romantyczny jest jedynie tłem dla wydarzeń) oraz uczeniu się siebie na nowo, gdy główna bohaterka zagłębia tajniki swojej mocy. "Wrzask" trzyma poziom swojej poprzedniczki i pozwala oderwać myśli na wiele angażujących godzin.

2 komentarze: