wtorek, 28 czerwca 2022

"Niemoralne propozycje" Anna Wrońska

"Niemoralne propozycje" Anna Wrońska, Wyd. Novae Res, Str. 186


Jak nie zatracić się we własnych pragnieniach?


Króciutka, ale ciekawie napisana antologia od Anny Wrońskiej to zbiór opowiadań, w których miłość odgrywa kluczową rolę. Każdy znajdzie historię dla siebie a bohaterowie staną w obliczu zaskakujących sytuacji.

Jeśli lubicie krótką formę za którą ja osobiście przepadam, szczególnie do poczytania przed snem, a romansowi nigdy nie odmawiacie - śmiało możecie bliżej przyjrzeć się powyższej lekturze. Przeczytacie ją zapewne w jeden wieczór, bo liczy sobie niecałe dwieście stron a w dodatku podzielona na opowiadania skończy się jeszcze szybciej, ale czas spędzony przy poznawaniu losów bohaterów rozłożyć można na przyjemny styl autorki oraz niewygodne, ale szczerze i potrzebne pytania.

Nie jest to lektura, która zmienia świat, bo uważam, że jest na to zbyt krótka, ale umila czas i pobudza wyobraźnię. Trudno powiedzieć czy polubiłam występujących tam bohaterów, bo właściwie nie miałam okazji ich bliższego poznania, ale na tyle, na ile zetknęłam się z ich problemami uważam, że reprezentują oni sobą to co i w nas samych siedzi. Czasami zderzamy się z niewygodnymi pytaniami, rozważamy trójkąty, seks na granicy rozsądku czy wymianę partnerów i właśnie to ujawnia się w antologii - konsekwencje romansów i miłosnych uniesień, które wychodzą poza przyjęte granice czy schematy.

"Niemoralne propozycje" to lektura krótka, dedykowana wyłącznie starszym czytelnikom, odważna i sugestywna. Do przeczytania w jeden wieczór, do spojrzenia z dystansem na podejmowane przez bohaterów decyzje i ich konsekwencje. Życzyłabym sobie mimo wszystko bardziej rozbudowanych fabuł, ale z tego co otrzymałam i tak jestem zadowolona. Jako książka do poczytania na raz, niezobowiązująca, do odłożenia, ale raczej i zapomnienia - sprawdzi się w sam raz. 

6 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu mam ochotę na taką odważną książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na ten moment, nie planuję czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieczęsto czytam opowiadania, ale o tym zbiorze piszesz bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla relaksu w sam raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem wielką fanką opowiadań, ale czasem sięgam.

    OdpowiedzUsuń