piątek, 22 lipca 2022

"Tu i teraz" Camille Gale

"Tu i teraz" Camille Gale, Wyd. Editio, Str. 272


To miał być tylko wakacyjny wyjazd…


Piękna, przyciągająca wzrok okładka oraz intrygująca zapowiedź fabuły sprawiły, że nie mogłam się doczekać poznania dzieła Camille Gale. "Tu i teraz" od początku emitowało dobrymi fluidami, przyciągało mnie niczym magnes i w rezultacie okazało się, że przepadłam już przy pierwszych stronach a jedyną wadą był dla mnie zbyt szybko nadciągający finał.

Polska autorka skrywająca się pod pseudonimem dała się nam poznać już kilkukrotnie z najlepszej strony, ponieważ jej poprzednie powieści również okazały się warte poznania. Skupiając się jednak na jej najnowszej książce muszę przyznać, że to najciekawsza odsłona autorki, ponieważ wypada bardzo szczerze i dojrzale a pomiędzy wierszami można wyłapać morał mówiący o tym, że nasza podświadomość najlepiej wie co dla nas najlepsze. To zatem nie tylko banalny romans do przeczytania i zapomnienia a przygoda pełna uniesień i emocji, której na pewno szybko nie zapomnę.

Autorka przenosi nas w urocze miejsce, do małego miasteczka położonego we Włoszech. Wygrzewamy się na plaży, przy szumie błękitnego Morza Liguryjskiego i obserwujemy losy Wiktorii, która postanowiła zaszaleć przed rozpoczęciem studiów. Co prawda, dwumiesięczny wyjazd był pomysłem jej macochy, która chciała za wszelką cenę pozbyć się pasierbicy z domu, ale kto by narzekał na taki zwrot akcji? W dodatku, gdy piękne widoki ustępują miejsca znajomości z właścicielem hotelu, który może nieco zdystansowany, budzi w bohaterce romantyczne emocje.

Oto idealna wakacyjna lektura, która udowadnia, że warto z życia czerpać garściami i nie patrzeć za siebie. Po dość smutnym wstępie, który pokazał, że życie Wiktorii nie było usłane różami a dom rodzinny nie należał do tych ciepłych i serdecznych, przeszliśmy w bardziej sprzyjające klimat, z uroczymi pejzażami oraz promieniami słońca ogrzewającymi naszą skórę. Autorka mimo dość krótkiej fabuły przemyciła wiele wartości a tym samym jej historia nie okazała się jedynie letnią przygodą, a opowieścią o szukaniu szczęścia, nie wyciąganiu zbyt pochopnych wniosków, o przyjaźni, drugich szansach, odkupieniu oraz zrozumieniu. 

Malownicze tło wydarzeń, mnóstwo emocji, kilka niebanalnych zwrotów akcji oraz ciekawa kreacja bohaterów składają się na "Tu i teraz", lekturę obok której żadna romantyczka nie powinna przejść obojętnie. Chemia między bohaterami w połączeniu ze smacznym poczuciem humoru wciągają nas w wir przygody, która okaże się dynamiczna i jednocześnie pouczająca, co zdecydowanie wyróżni powieść z tłumu. Jestem zachwycona lekturą i polecam ją nie tylko na wakacyjny wypoczynek, ale ku rozgrzaniu serca!

6 komentarzy:

  1. Myślę, że wciągnę się w czytanie tej książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie klimaty, mogłoby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że mnie również ta książka mogłaby się podobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako romantyczka jestem gotowa przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie książki to ja lubię. Koniecznie zapisuje na listę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. :D

    OdpowiedzUsuń