czwartek, 1 września 2022

"Koń by się uśmiał" Laurent Dufreney, Miss Prickly

"Koń by się uśmiał" Laurent Dufreney, Miss Prickly, Wyd. Egmont, Str. 128


Pierwsza część humorystycznej serii dla dzieci o niezwykłych koniach z pewnego klubu jeździeckiego.


Jako wielka miłośniczka koni, nie mogłam przegapić lektury pierwszego tomu komiksu o kucykowych przygodach. Miało być zabawnie, szczerze i z dystansem, więc liczyłam na moc atrakcji i... wcale się nie pomyliłam!

Ładna grafika, bystre oko oraz ciekawa treść sprawiły, że lekturę komiksu pochłonęłam szybciej niż zakładałam a świat pewnych siebie koni rozbawił mnie do łez. Nie spodziewałam się, że tak prosta, nieskomplikowana lektura okaże się pełną wyzwań przygodą a jednak autorzy pozytywnie mnie zaskoczyli. Aż nie mogę doczekać się kontynuacji!

W tym tomie znajdziemy opowiadania: "Co koń wyskoczy", "Ale jazda!" i "Co za tupet!" a każde z nich relacjonować będzie bystre spostrzeżenia czterokopytnych. Będą oni naśmiewać się z ludzi, wierzyć w przesądy a nawet prezentować sobą różne cechy ludzkich charakterów, więc ten kto nie miał jeszcze okazji pokochać koni, doceni ich urok na całego.

"Koń by się uśmiał" to historia o tym, by życie traktować z dystansem, wierzyć w siebie i swoje umiejętności oraz nigdy się nie poddawać. Piękna grafika, trafne oddanie szczerości zwierząt oraz subtelne przekazanie wartości sprawiają, że komiks nabiera na znaczeniu. Jestem bardzo miło zaskoczona lekturą i po raz kolejny z zaskoczeniem zauważam, że historia dedykowana młodemu czytelnikowi jeszcze lepiej sprawdzi się w dorosłych rękach.

4 komentarze:

  1. Dla fanów komiksów jest to z pewnością świetna propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka fajna 😀 Na pewno polecę mojej bratanicy, bo przepada za tymi zwierzętami.

    OdpowiedzUsuń