sobota, 15 października 2022

"Znajdź ją" Lisa Gardner

"Znajdź ją" Lisa Gardner, Tyt. oryg. Find Her, Wyd. Albatros, Str. 448


472 dni to dość czasu, żeby przekonać się, jak wiele może znieść człowiek.


Lisa Gardner niezawodnie prowadzi nas przez kolejną niebezpieczną przygodę, w której wszystko może się wydarzyć. W ósmym odsłonie swojej serii z detektyw D.D. Warren na czele zmierzymy się z mrokami przeszłości oraz zaskakującą teraźniejszością, która kilkukrotnie odmieni bieg wydarzeń.

Aż trudno mi uwierzyć, że kiedyś nie byłam przekonana do twórczości autorki. Dziś z ogromną przyjemnością zaczytuję się w każdej jej kolejnej powieści, ponieważ Gardner rewelacyjnie łączy zagadkę związaną z prowadzonym śledztwem oraz obyczajowe tło wydarzeń. Jej książki pochwalić się mogą mnogością dopracowanych wątków, niebanalną kreacją bohaterów oraz wszechobecnym napięciem, które idealnie dopina klimat i pozwala autorce z wprawą żonglować różnymi emocjami. Nie mam mowy więc o nudzie czy przestojach w fabule a "Znajdź ją" mimo faktu, że to już kolejna odsłona cyklu, nie traci ani na jakości ani na intensywności, ponieważ w napięciu wypatrywałam nadchodzącego finału.

Kiedy ginie młoda dziewczyna, wszyscy robią co tylko w ich mocy, by odnaleźć ją całą i zdrową. Niestety jej zniknięcie łączy się ze sprawą sprzed lat, gdy miejsce miał podobny incydent. Wówczas porwano Florę Dane, która przez półtora roku była więziona przez psychopatycznego sadystę i cudem uciekła z niewoli. Dziś kobieta powoli dochodzi do siebie, ale ginie żywcem podpalony mężczyzna przez co podejrzenia spadają na Florę a ona sama wydaje się skrywać więcej niż wszystkim wyjawia. Czy kierowała się żądzą zemsty? A może śmierć mężczyzny i zaginięcie studentki to dwie różne sprawy?

Przyznaję, że nie mogłam oderwać się od lektury i mimo kilku moich porządnych podejrzeń nic w ostateczności się nie sprawdziło a finał porządnie mnie zaskoczył. Autorka zaserwowała nam silny wątek psychologiczny, postawiła w wątpliwość nasze przypuszczenia, pozwalała wierzyć w słowa ofiary, by za chwilę całkowicie obrócić sytuację i zaskoczyć nas poczuciem, że nikt tutaj nie jest bez winy. Kluczyłam w labiryncie niedomówień, zwrotów akcji i przedzierałam się przez gęstą atmosferę niepewności zachwycona z tego co otrzymała, z kreacji bohaterów, z napięcia oraz czekających na mnie licznych wyzwań.

"Znajdź ją" to kolejna mroczna, intensywna i w pełni dopracowana odsłona serii z detektyw, której nie można nie polubić. Kryminał utrzymany na najwyższym poziomie, zagadka dająca do myślenia oraz poruszane w tle wartości, które nadają historii wiarygodności. Trudno oprzeć się autorom, którzy piszą w prawą i zaangażowaniem a właśnie tak można określić twórczość Lisy Gardner, więc jeśli jeszcze zastanawiacie się co czytać jesienią, gdy za oknem ponuro i deszczowo - oto idealna propozycja.

5 komentarzy:

  1. Od książek autorki jestem... uzależniona!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki tej autorki bardzo dobrze mi się czyta, więc na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że ta seria coraz bardziej mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory nie przegapiłam żadnej książki z moja ukochana panią detektyw.

    OdpowiedzUsuń