sobota, 17 grudnia 2022

"Chłopak, który mnie nie chciał" R.J. Lewis

"Chłopak, który mnie nie chciał" R.J. Lewis, Tyt. oryg. Carter, Wyd. Niezwykłe, Str. 252


Leah i Carter byli sąsiadami.


O tym, że miłość zawsze porusza najczulsze struny dowiedzieliśmy się nie jeden raz. Jednak najpiękniejsze uczucie to to, które rodzi się powoli, z przyjaźni, z porozumienia dusz. I właśnie ten wątek wykorzystała R.J. Lewis w swojej wyjątkowo emocjonalnej powieści.

Na początku byłam dość sceptycznie nastawiona na fabułę, ponieważ niewielka liczba stron sugerowała, że autorka nie zdąży wszystkiego odpowiednio przedstawić. Zazwyczaj stawiam na opasłe tomy, w których mogę poznać odpowiednią ilość szczegółów, ale już kilkukrotnie przekonałam się, że nie zawsze ilość oznacza jakość. W tym przypadku również okazało się, że wszystko nie tylko było na swoim miejscu, ale i bohaterowie zdążyli nabrać doświadczenia poprzez swoje wybory i błędy a tym samym żegnałam finalnie zupełnie odmienione postacie.

Leah i Carter byli sąsiadami a połączyła ich znajomość mrocznej strony życia. Obydwoje dorastali w skrajnych warunkach i podświadomie szukali wsparcia oraz zrozumienia. Trafili na siebie, ale chociaż ona czuła do niego coś więcej, on nie pozwalał na dopuszczenie do siebie emocji. Carter miał muzyczny talent, który bał się pokazywać światu a Leah wspierała go w realizacji pasji. Nawiązali nić porozumienia aż w końcu wyjątkową przyjaźń, która na oczach czytelnika nabierała konkretnych kształtów, ale to wciąż nie było to, wciąż zbyt mało się między nimi działo. Na szczęście moja cierpliwość została wynagrodzona w drugiej połowie książki, ponieważ on powoli zaczynał rozumieć swoje emocje a to jednocześnie przełożyło się na dynamikę historii.

Polubiłam bohaterów i trzymałam za nich kciuki. Nie mogło być inaczej, ponieważ opowieść krążyła wokół ich relacji oraz prywatnych problemów, więc gdybym nie obdarzyła ich zrozumieniem, nie mogłabym mierzyć się z twórczością R.J. Lewis. A jednak poznałam piękną, szczerą, bardzo otwartą powieść o lęku przed zaangażowaniem, dążeniu do realizacji marzeń oraz zostawianiu demonów przeszłości za sobą.

"Chłopak, który mnie nie chciał" to krótka, ale jednocześnie bardzo angażująca lektura, w której główną rolę odgrywają emocje. Można dopatrzeć się znamion nurty New Adult, romansu oraz czystej prozy życia, ponieważ bohaterowie zmuszeni zostają stawić czoła problemom i nieustannym porażkom. A jednak książka ma w sobie mnóstwo nadziei na lepsze jutro, więc to naprawdę dobry start dla serii R.J. Lewis.

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię emocjonalne historie, więc ta powinna mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń