sobota, 14 stycznia 2023

"Do cna" Katarzyna Bonda

"Do cna" Katarzyna Bonda, Wyd. Muza, Str. 352


Spowite mrokiem miasto budzi zwierzęce instynkty.


Seria z Jakubem Sobieskim na pierwszym planie to historia, którą Katarzyna Bonda może chwalić się wszystkim dookoła: dobrze poprowdzona, ciekawsza z tomu na tom, reprezentująca sobą wszystko co najlepsze w kryminałach. "Do cna" to zatem wartka akcja połączona z ciekawym tłem obyczajowym, więc zapewnia kilka godzin przejmującej przygody.

W powieściach autorki na pochwałę zasługuje wiele, ale przede wszystkim zawsze jestem pod wrażeniem zbudowania całego tła wydarzeń i fabularnej otoczki. Kiedyś nie byłam fanką twórczości Bondy a wręcz omijałam jej książki szerokim łukiem, ale po czasie zupełnie zmieniłam swoje zdanie i uważam, że aktualna jej twórczość wypada dużo lepiej niż kiedyś. Z przyjemnością sięgnęłam po najnowsze dzieło, które ma w sobie wszystko co niezbędne, by pobudzić wyobraźnię a wspólny język z głównym bohaterem złapałam już przy pierwszym tomie, więc nasza przyjaźń aktualnie się rozwija.

Fabuła okazała się intensywna i mroczna. Pobudziła moje zmysły w sposób typowy dla kryminału: brutalnie oraz bardzo obrazowo. W parku odnaleziono reklamówki pełne ugotowanych ludzkich a w związku z tym odkryciem pojawia się więcej pytań niż odpowiedzi. Dodatkowo ginie młody mężczyzna, ale jego matka nie chce zgłaszać sprawy na policję. Jakub Sobieski szybko orientuje się, że ta rodzina skrywa wiele tajemnic. Czy uda mu się rozwiązać zagadkę i odnaleźć zaginionego?

Muszę przyznać, że tym razem autorka zaskoczyła mnie pomysłem. Okazało się bowiem, że zaginiony Jakub pełny był sprzeczności a w dodatku kierował się zaskakującymi fantazjami - marzył, by zostać zjedzonym. Wzbudziło to wiele moich emocji, niekoniecznie pozytywnych (to bardzo dobrze!), ale odbiło się również na tempie fabuły dodając intensywności oraz wprowadzając twisty jakich zupełnie się nie spodziewałam. Atmosfera była więc napięta a klimat mroczny, nie mogłam więc odejść od lektury nim nie poznałam ostatecznego - bardzo trafnego - rozwiązania. W labiryncie sekretów, kłamstw i podsycanych emocjami intryg krąży psychopata z którym Sobieski będzie musiał sobie poradzić, ale wyzwanie to okaże się najtrudniejszym w jego karierze.

"Do cna" pozytywnie zaskoczy każdego fana gatunku. Książka dopracowana, przemyślana, z wykorzystanym potencjałem. Moim zdaniem to najlepsza odsłona całej serii a przecież wszystkie tomy bardzo przypadły mi do gustu. Wybór idealny na leniwe popołudnie, angażujący i pozwalający oderwać myśli. Czytając spodziewajcie się niespodziewanego a gwarantuję, że będziecie zachwyceni ostatecznym rozwiązaniem! 

3 komentarze:

  1. Bonda potrafi zaskoczyć. Ten tom dopiero przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam jej książek. Tytuł już mnie zaciekawił

    OdpowiedzUsuń