poniedziałek, 2 stycznia 2023

"Hotel Magnifique" Emily J. Taylor

"Hotel Magnifique" Emily J. Taylor, Tyt. oryg. Hotel Magnifique, Wyd. Feeria Young, Str. 460


Któregoś razu nadarza się niepowtarzalna okazja: w mieście pojawia się Hotel Magnifique.


Magiczny hotel, który oferuje swoim mieszkańcom przeżycie wielkiej przygody to coś niebywałego. Tylko czy nie wiąże się to również z wielkim niebezpieczeństwem? Przekona się o tym główna bohaterka powieści Emily J. Taylor, która marzyła o wielkich rzeczach a która na pewno nie spodziewała się takiego obrotu wydarzeń. 

Autorka zaskoczyła mnie swoją wyobraźnią. Stworzyła piękny obraz bajkowej rzeczywistości, w której tylko pozory odpowiedzialne są za postrzeganie sytuacji, bo gdy wejdzie się głębiej w historię i zrozumie głębię przekazu to nagle okaże się, że to o czym marzymy nie zawsze jest tym czego potrzebujemy. Fabuła ma więc wiele poziomów a odkryje je czytelnik nastawiony na wielką przygodę, który nie tylko lubi czytać pomiędzy wierszami, ale który gotowy jest na to, by w prozie dla młodzieży odnaleźć konkretne wartości.

Tytułowy Hotel Magnifique jest zjawiskiem niepowtarzalnym. Może się poruszać, więc każdego dnia pojawia się w innym miejscu. Jani, która marzy by uwolnić się od opieki nad młodszą siostrą nie ma co prawda wystarczająco dużo pieniędzy, by w nim zamieszkać, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by podąć w hotelu pracę. Szybko okaże się jednak, że pod zasłoną blichtru i elegancji kryje się wiele mrocznych sekretów, które już niebawem narażą wszystkich bohaterów na prawdziwe niebezpieczeństwo.

Fabuła w pełni dopracowana, pomysłowa i smacznie magiczna, porwała mnie już od pierwszych storn. Pojawiający się na przestrzeni wszystkich wydarzeń bohaterowie również zasługują na dużą uwagę, ponieważ autorka zatrzymała się przy ich kreacji, nadała im cech wiarygodności a tym samym sprawiła, że nie miałam problemu, by obdarzyć ich sympatią. Wszystko więc zagrało w tej powieści a spora liczba wątków odpowiednio napędziła akcję - ciągle coś się działo, nieustannie podejmowaliśmy próbę rozwikłania sekretów hotelu i tym samym stanęliśmy oko w oko z zaskakującą i dobrze zaprezentowaną przygodą.

"Hotel Magnifique" to kawał pomysłowej lektury dla młodzieży, która pozytywnie zaskoczy także dorosłego czytelnika. Emily J. Taylor stworzyła niebanalny świat, który poruszył moją wyobraźnię i który porwał mnie na kilka cudownie spędzonych godzin. Zabierając się za lekturę nie spodziewałam się, że aż tak przypadnie mi do gustu - a jednak! Wątek romantyczny, wyjątkowy klimat oraz napięta atmosfera pozwoliły mi uwierzyć, że ten gatunek nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

4 komentarze:

  1. Brzmi ciekawie i jeszcze jak ta okładka kusi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie magiczna fabuła mnie zachęciła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Planowałam sięgnąć po tę książkę, ale ostatecznie zaniechałam tych planów. Może jeszcze w przyszłości po nią sięgnę, skoro piszesz, że pozytywnie cię zaskoczyła.

    OdpowiedzUsuń