poniedziałek, 22 maja 2023

"Facet taki jak ja" Marianna Kujawa

"Facet taki jak ja" Marianna Kujawa, Wyd. Novae Res, Str. 350


Co się może wydarzyć, gdy zwyczajny chłopak spotyka kobietę idealną?


Zaintrygowana opisem skusiłam się na lekturę Marianny Kujawy w nadziei, że czeka mnie przyjemny relaks z książką. Nie spodziewałam się jednak, że będzie to historia pełna uroku i serdecznych emocji a "Facet taki jak ja" okaże się propozycją idealną dla wszystkich romantyczek. 

Zacznijmy od pomysłu, który na pierwszy rzut oka wydawał się banalny, ale autorka przerobiła go na naprawdę wartą poznania opowieść. Łatwo przyszło bowiem zrozumienie głównego bohatera, postawienie się na jego miejscu czy utożsamienie z występującymi problemami, ponieważ jego losy były typowe i bardzo wiarygodne. Pojawiło się więc wiele ciepłych emocji, momentów zadumy czy przełożenia fikcji na prawdzie życie, szczególnie gdy jedna z postaci powoli zaczynała odkrywać karty towarzyszących jej demonów przeszłości. 

Irek nie był bożyszczem seksu. Przeciętny, wtapiający się w tłum chłopak, który marzył o wielkiej miłości. Nie spodziewał się, że pewnego dnia, na jednym z wykładów, przysiądzie się do niego piękna dziewczyna i skusi się na zaproponowane korepetycje. Tak przed chłopakiem otworzy się nowy świat z wieloma możliwościami, choć naznaczony jednocześnie trudnymi tajemnicami z przeszłości. Czy uda się więc Irkowi odnaleźć szczęście i zawalczyć o ukochaną? 

Pełna uroku i prozy życia opowieść o tym, że każdy z nas zasługuje na prawdziwą miłość. Irkowi się poszczęściło, ale nie będę ukrywać, że w pewnym momencie dostał naprawdę nie łatwe zadanie do pokonania. Autorka chciała pokazać, że w każdym z nas drzemią pewne problemy, mierzymy się z własnymi słabościami, trudną przeszłością czy naciskiem ze strony społeczeństwa choć tak naprawdę liczy się tylko i wyłącznie nasze szczęście.

"Facet taki jak ja" to obowiązkowa lektura dla wszystkich romantyczek. Napisana lekko, plastycznie i w sposób bardzo otwarty na czytelnika, więc otrzymujemy historię, w której każdy z nas odnajdzie swoje miejsce. Czytając wcale nie odczuwasz, że masz w ręku debiut co zdecydowanie przemawia na korzyść Marianny Kujawy, która wydaje się rokować jako ciekawa świeżynka w polskiej literaturze. 

2 komentarze:

  1. Bardziej niż opisem zainteresowałabym się samym tytułem. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń