wtorek, 26 marca 2024

"Bądź blisko mnie" Klaudia Krawczyk

 
"Bądź blisko mnie" Klaudia Krawczyk, Wyd. Novae Res, Str. 264

 

Nie tylko dorośli muszą podejmować dorosłe decyzje.

 

Zmiany nie zawsze są dobre, ale wydaje się, że nieuniknione. Czytamy o nich w powieści "Bądź blisko mnie" Klaudii Krawczyk, która pokazuje jak zmienia się charakter człowieka wchodzącego w dorosłe życie.

Jesteście przygotowani na sympatyczną lekturę o miłości, której wcale nie było w planach? Lubicie nastoletnie wyzwania i nie boicie się sięgać po lektury, w których problemy młodych dorosłych odgrywają kluczowe znaczenie? Dobrze się składa, ponieważ autorka utrzymuje swoją powieść właśnie w takiej tematyce, robi to zaskakująco dobrze i dojrzale, więc jej historia wcale nie równa się ze zwykłymi naiwnymi lekturami dla nastolatków a rozszerza się także na dorosłego czytelnika, który znajdzie w niej coś dla siebie. Język jest plastyczny a kreacja bohaterów na tyle dopracowania, że nieustannie ciekawiły mnie ich losy i w pewien sposób potrafiłam także utożsamić się z główną bohaterką, której problemy były dla mnie w pełni zrozumiane. Właśnie tego wymagam od podobnych lektur, więc czuję się w pełni usatysfakcjonowana a nawet więcej – miło zaskoczona subtelnymi fabularnymi twistami w drugiej połowie książki.

Czytamy o Victorii Taylor, 17-latce która kończy naukę w East Side High School. To nieśmiała dziewczyna, która wiedzie spokojne życie do momentu, gdy zostanie zmuszona do konfrontacji z szkolną gwiazdą. Wraz z przyjaciółką nie będą mogły oprzeć się podstępnym zaczepkom co pewnego dnia doprowadzi do ostrej wymiany zdań i niefortunnego wypadku. Chłopak chcąc odpokutować za swoje zachowanie zacznie być bliżej Victorii a w międzyczasie pojawi się Jason, chłopak Victorii, który jak na złosć zdobędzie w sobie odwagę, by wyjawić skrywany sekret. Tak w krótkim czasie losy spokojnej dziewczyny odmienią się nieodwracalnie i wyznaczą jej nową ścieżkę życia.

Muszę przyznać, że autorka bardzo miło mnie zaskoczyła poruszanymi motywami. Chociaż lektura jest prosta i wydaje się, że wędruje po znanych schematach to przede wszystkim koncentruje się na ładnych słowach i dialogach wartych zapamiętania. Na przestrzeni stosunkowo krótkiej fabuły wyłapałam kilka cytatów do zapisania a sama opowieść o miłości, wspaniałej przyjaźni czy lojalności ponad wszystko mocno dała mi do myślenia, ponieważ na przestrzeni życia zwykłych ludzi dostrzegłam jak konsekwencje działań potrafią wpływać nieodwracalnie na życie każdego człowieka.

"Bądź blisko mnie" to idealna historia do poczytania po ciężkim dniu, która angażuje wyobraźnię i odrywa nas od codziennych problemów na rzecz wydarzeń głównych postaci. Historia napisana z pomysłem i wykorzystująca swój potencjał, który aż prosi się o rozbudowę na większą ilość stron, ponieważ z przyjemnością przeczytałabym więcej o losach Victorii i jej sercowych rozterkach. Każdy z nas przechodził przez wiek dorastania i doskonale potrafi zrozumieć główną bohaterkę, zatem lektura dostarcza nam mnóstwa atrakcji i pozwala w pełni zaangażować się we wszystko co dzieje się dookoła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz