piątek, 14 sierpnia 2015

Tuwim cafe - na każdą okazję!


Kto z nas nie zna Tuwima z dziecięcych bajek i wierszyków? Do tej pory kojarzyłam go z literaturą dla najmłodszych i nie pomyślałam, że jego twórczość można zinterpretować na wiele różnych sposobów.

Wydawnictwo Egmont wydało niezwykle intrygującą książeczkę, która wewnątrz skrywa wiele dzieł słynnego poety. Jego poezja okazała się wpasować w każdy nastrój i okazję, jednocześnie przypominając, że na świecie pojawił się ktoś równie utalentowany i znany co zagraniczni bajarze.

"O słowa, pędem serca gnane!
Słowa, krążące w twórczym transie!

Tuwim cafe to dwie książki z serii: na każdą okazję i na każdą pogodę. Książeczka na każdą okazję zawiera unikatowy zestaw dział twórczości Tuwima i fragmenty jego utworów.

Wnętrze to nie tylko intrygująca treść, ale i zdecydowanie urocza szata graficzna, która cieszy oko i pobudza wyobraźnię. Dodatkowo każdy fragment ma odwołanie, w którym możemy poznać jego tytuł i zbiór z jakiego pochodzi. Szata graficzna nie jest jednolita, grafika przyciąga wzrok a pomysłowość przywołuje uśmiech, bo raz słowa rozsypują się po stronach, a raz uciekają gdzieś w bok. Zabawa w słowa, czy może zabawa słowem?

"Nie mam żadnego zajęcia:
Jestem tylko łowcą słów.

Tuwim cafe to bardzo pomysłowa seria, która idealnie sprawdzi się jako prezent dla najbliższej osoby. Sama zdążyła już obdarować najbliższych i usłyszałam wiele pozytywnych opinii. Chociaż książka wizualnie wydaje się niepozorna, to skrywa piękne wnętrze, o którym absolutnie nie da się zapomnieć. Zatem fani i nie-fani Tuwima - miejcie serię na uwadze!

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Egmont.

19 komentarzy:

  1. Pamiętam, że jak byłam mała, to uwielbiałam czytać Tuwima :)
    Bardzo mi się podoba to że wydawnictwa nie poprzestaja tylko na wydawaniu zwykłych powieści i fundują nam takie swiezynki

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za Tuwimem, więc książka nie dla mnie :<

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł by przekonać się do poezji- jeśli oczywiście ktoś jeszcze nie jest przekonany;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam u siebie tę książeczkę ;)
    Lubię takie "inności" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie czytałam Tuwima! Do dziś pamiętam niektóre jego bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ktoś miał niezwykle trafiony pomysł na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tuwim to w ogóle agent jest! Wiesz, że napisał wiersz "Całujcie mnie wszyscy w dupę"? Taki wulgarny, ot co! A po taką książeczkę chętnie sięgnę ;)

    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja ciocia kocha poezję i Tuwima, więc jej sprezentuje powyższą książeczkę. Na pewno będzie zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, że wolę twórczość Tuwima skierowaną do dorosłych czytelników. Z chęcią przygarnęłabym tę książeczkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myslę, że mogłabym się z nią zapoznać z czystej ciekawości.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. A mógłby mnie ktoś obdarować takim prezentem, też bym się nie pogniewała :)) Wierzę, że wnętrze książki piękne, chętnie kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przed zakończeniem roku szkolnego zaczęłam w szkole przerabiać wiersze Tuwima i średnio przypały mi do gustu. Czytając jego utwory, widzę, że Tuwim ma talent, ale czasami trudno go zrozumieć.

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie niedawno dowiedziałam się o tej książce i już na nią poluję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. poezja niestety za często nie gości w mojej biblioteczce. Dam Tuwimowi szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak jak piszesz- na prezent dla najbliższych nadaje się idealnie, ale ja także nie pogardzę tą serią i chętnie umieszczę ją na swojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Okładka wygląda niepozornie, ale jak mówisz że wnętrze skrywa piękno - to muszę koniecznie zajrzeć do tej książeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tuwim to poeta mojego dzieciństwa <3 Fajnie, że wydawnictwo stworzyło taką serię <3
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. I dzięki Tobie wiem co mam komu podarować na prezencik ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo, bardzo ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń