czwartek, 8 lutego 2018

"Miłość w kolorze bieli" Magdalena Trubowicz

"Miłość w kolorze bieli" Magdalena Trubowicz, Wyd. Czwarta Strona, Str. 321

"Prawda i tak kiedyś musiała wyjść na jaw."

"Miłość w kolorze bieli" to drugi tom serii Kupidyn w spódnicy, która opisuje losy zwykłych kobiet w humorystycznej formie powieści obyczajowej. Wydaje się, że to idealna propozycja dla romantyczek i czytelniczek, które szukają w literaturze wytchnienia i dobrej zabawy.

Postanowiłam sprawdzić czy tak jest w rzeczywistości, ale nie ukrywam, że rozpoczęłam swoją przygodę z serią od drugiego tomu i w niektórych momentach fabuły czułam się zagubiona. Akcja prowadzona jest w połączeniu z pierwszym tomem i tylko przy znajomości oby części czytelnik jest w stanie zrozumieć wszystkie rozgrywane wydarzenia. Z jednej strony, dla fanów autorki to dobre rozwiązanie, bo pojawia się kontynuacja losów bohaterek, ale dla czytelnika takiego jak ja - który decyduje się rozpocząć historię w połowie i chociaż jest świadom tego ryzyka - nieznajomość wcześniejszych losów trochę przeszkadza. Autorka powołała do życia sporą ilość bohaterek, którym trzeba było nadać cechy charakteru wyróżniające je z tłumu i przypuszczam, że gdybym rozpoczęła czytania zgodnie z chronologią bardziej bym je doceniła. Obecnie wychodzę z przekonania, że wiele z bohaterek mogłoby zostać lepiej dopracowanych, bo niektóre osobowości przelewają się przez palce i zdecydowanie brakuje im pazura mocnych kobiet.

Wcześniej nie miałam okazji czytać żadnej książki autorki, więc bliżej przyjrzałam się stylowi z jakim została napisana historia. To prosty, zupełnie nieskomplikowany język, który prowadzi fabułę na tory humorystycznych wydarzeń. Do mnie jednak to nie trafiło, nie przekonały mnie próby autorki w rozbawieniu mnie dialogami czy perypetiami głównych bohaterek i nie zaprzyjaźniłam się z proponowanym humorem. Bliższe okazały mi się emocje w fabule, których jednak otrzymałam zdecydowanie za mało, jakby autorka na próżno próbowała rozbawić czytelnika a zapomniała, że przecież warto również poświęcić uwagę perypetią miłosnym, które stanowią główny motyw powieści.

Kluczowym miejscem jest salon sukien ślubnych "Embarras", który gości mnóstwo kobiet gotowych porzucić wolny stan na rzecz szczęśliwego małżeństwa. Laura, Ela i Kaja - właścicielki sklepu - nie jeden raz zderzyły się z lawiną łez: szczęścia i smutku, wysłuchując przeróżne historie jakie przytrafiły się odwiedzającym salon. Jednak miejsce otwarte jest dla wszystkich, a w szczególności dla osobliwych klientów. Nikogo więc nie dziwi, że kolejnymi gośćmi sklepu okazują się Wanda, właścicielka biura matrymonialnego "Kupidyn w spódnicy", która razem z Barbarą - narzeczoną swojego byłego męża zamierza wybrać najlepszą suknię dla przyszłej panny młodej. Co z tego wyniknie? Przekonajcie się sami! Nie będę bowiem ukrywać, że fabuła sama w sobie jest naprawdę ciekawa i wciągająca, chętnie czyta się o perypetiach zakręconych bohaterek, które z wyczekiwaniem czekają na kolejne przeciwności losu by stanąć z nimi oko w oko i pokazać swoje kobiece moce wychodzenia cało z każdej opresji. 

"Miłość w kolorze bieli" to książka idealna do poczytania w wolnej chwili, w duecie z kubkiem gorącej herbaty. Prosta powieść obyczajowa z mocnym nakierowaniem na wątek poszukiwania szczęśliwej miłości. Polecam zachować chronologię czytania, ponieważ to najrozsądniejszy wybór w przypadku zaprzyjaźniania się z serią Magdaleny Trubowicz. Przyznaję, że mnie powieść nie przeciągnęła na swoją stronę, jednak nie uważam również by była zła. Wybór pozostawiam Wam. Skusicie się?

6 komentarzy:

  1. Z przyjemnością poznam tę historię, ale na pewno sięgnę najpierw po pierwszy tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakręcone bohaterki brzmią ciekawie :)

    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi doskonale, na weselszy i lżejszy dzień. Zacznę tak jak radzisz czyli od pierwszego tomu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy znajdę taką wolną chwilę na pewno poświęcę tej książce więcej uwagi.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach książkę, bo dużo się ostatnio o niej słyszy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo :D spodobało mi się :D Muszę dorwać najpierw pierwszy tom! :D

    dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń