piątek, 8 marca 2019

"Walcząc o odkupienie" Kate McCarthy

"Walcząc o odkupienie" Kate McCarthy, Tyt. oryg. Fighting Redemption, Wyd. Niezwykłe, Str. 321

"Tęsknie za Tobą. Tak bardzo, że to aż boli. Ale niedługo wrócę do domu. Proszę, dbaj o Was oboje dla mnie. Kocham."

Miłość podobno potrafi uleczyć każdą ranę. Pozwala zapomnieć o tym co złe, by otworzyć się na nieznaną przyszłość. Czasami miewa problemy, jednak zawsze potrafi je przezwyciężyć. Właśnie do udowadnia nam Kate McCarthy w powieści "Walcząc o odkupienie".

Autorka zabiera nas w podróż, która na pewno zostanie na długo w mojej pamięci. To opowieść o wszystkim co w życiu najważniejsze, co kształtuje nas na zawsze, co pozwala nam przewartościować świat. McCarthy z pasją i oddaniem pisze o wszystkich emocjach, które raz za razem uderzały we mnie z podwójną siłą przez co nie mogłam przestać myśleć o losach bohaterów, ani tym bardziej przestać im kibicować w drodze ku szczęściu, które wydawało się być zdecydowanie zbyt odległe.

Ryan Kendall to bohater, który przyjmuje na siebie potężny ciężar cierpienia. Doświadczył bólu, przemocy i straty kogoś, kogo kochał ponad życie. Jedynym co trzyma go przy zdrowych zmysłach jest obraz kobiety, zapisany głęboko w pamięci. Finlay Tanner od zawsze przy nim była, chociaż on nie zawsze był blisko. Jednak starał się walczyć o jej bezpieczeństwo, dorastał z nią i kochał. Nawet do dziś, chociaż wiedział, że konsekwencje tego nie zawsze będą dobre.

Główni bohaterowie tej powieści to najwspanialsze osoby jakie przyszło mi poznać w literaturze. Autorka we wspaniały, fascynujący sposób wykreowała ich charyzmatyczne postawy, przekonania i targające nimi emocje w taki sposób, że nie jestem w stanie zarzucić choćby minut braku wiarygodności w ich zachowaniach. Każdy ruch był przemyślany, każdy detal ważny a słowa miały moc zmieniania. Dialogi i opisy trafiły wprost do mojego serca, gdy śledziłam życie żołnierza wysłanego do Afganistanu, który naraził się na prawdziwe niebezpieczeństwo, a który wciąż kochał swoją utraconą miłość. 

To książka, która pozostaje na długo w pamięci i szybko zajmuje miejsce jednej z ulubionych lektur. Jest silna w przekazie, wspaniale napisana i oryginalna, co zawsze sobie cenię. To także trudna książka. Z jednej strony pięknie pisze o miłości, rodzinie, przyjaźni i poświęceniu. Z drugiej nawiązuje do trudnego życia żołnierzy, do cierpienia i winy, która zjada od środka i nie pozwala cieszyć się ulotnymi chwilami szczęścia.

"Walcząc o odkupienie" jest fascynującą, niebanalną, pełną wspaniałych emocji powieścią obok której ne sposób przejść obojętnie. Pośród banalnych i schematycznych powieści pojawiła się oryginalna historia pełna ukrytych znaczeń, prawdziwa i przejmująca do szpiku kości. Każdy podjęty motyw, każda myśl bohaterów, każde ich niespełnione marzenie - wszystko to stało mi się niezwykle bliskie i już wiem, że książka Kate McCarthy na zawsze pozostanie moją ulubioną a historia którą stworzyła tą, która pozwoliła mi od nowa spojrzeć na rzeczywistość. 


8 komentarzy:

  1. Ta książka jest genialna. Właśnie wczoraj, pojawiła się na moim blogu jej recenzja. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie odpuściłam ten tytuł od wydawnictwa :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o niej ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam emocje w tego typu powieściach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka od samego początku, kiedy tylko pojawiła się w zapowiedziach, ogromnie mnie zaciekawiła. Czekam na swój egzemplarz i już zacieram ręce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz częściej ta okładka obija mi się o oczy, jest o niej głośno czy na prawdę taka dobra muszę się sama przekonać i sięgnąć po nią w najbliższym czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chcę tę książkę, opinie jakie się pojawiają są naprawdę bardzo zachwalające. Co prawda ja tę książkę czytałam dawno temu i choć wiem, że byłam nią zachwycona, to niestety z treści nie pamiętam nic. Tym bardziej więc chcę ją mieć u siebie i zacząć czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I takie książki, o których trudno zapomnieć lubię...

    OdpowiedzUsuń