środa, 3 kwietnia 2019

"Życie pełne barw" Malwina Ferenz

"Życie pełne barw" Malwina Ferenz, Wyd. Czwarta Strona, Str. 304

"Czasami coś przychodzi nagle i niemal napada na człowieka. Coś się staje, coś się zaczyna dziać, a my jesteśmy nagle w samym środku zawieruchy. Czasami pojawia się ktoś lub... coś, co wywraca nasz świat do góry nogami."

Klimatyczna okładka i apetyczny opis sugerują, że nadszedł czas na romantyczną opowieść z radosnym wydźwiękiem. Czym zaskoczy nas w swojej najnowszej powieści Malwina Ferenz?

To pierwsze moje spotkanie z twórczością autorki, ale jakże udane! Słodka, urocza, przesympatyczna historia utrzymana w stylu powieści obyczajowej zabrała mnie w podróż, której na pewno szybko nie zapomnę. Spodziewałam się prostej lektury dla umielania czasu a otrzymałam coś znacznie lepszego - namiastkę prawdziwego życia, nie tego udawanego, zamkniętego w obowiązkach czy oczekiwaniach a dążeniu do własnego, prywatnego szczęścia.

Neon Café to miejsce, w którym chciałby się znaleźć każdy z nas. Stworzone na potrzeby fikcji literackiej wywołuje tęsknotę za taką otwartością oraz szczerością. Niby zwykła kawiarnia, podobna do wielu a jednak bardziej indywidualna, niemalże prywatna. To tutaj pojawiają się ludzie, którzy potrzebują chwili wytchnienia, chcą się zatrzymać, przemyśleć swoje sprawy lub podzielić się opowieściami, które skrywa ich serce. A wszystko to otrzymuje zrozumienie od słuchaczy i nigdy nie jest krytykowane.

Bardzo spodobało mi się miejsce, do którego zaprowadziła mnie autorka. Czułam się tam jak w domu, wśród tych wszystkich przyjaznych twarzy, ponieważ nie tylko kawiarnia jest wyjątkowym miejscem. Każdy kto je odwiedza wydaje się odrobinę odrealniony z tą swoją nostalgią i byciem szczęśliwym. Przecież we współczesnym świecie nie mamy czasu na to, by usiąść spokojnie i odetchnąć. A przynajmniej tak nam się wydaje. Malwina Ferenz subtelnie daje nam do zrozumienia, że taka doza oderwania się od rzeczywistości i zatracenia w miłych wspomnieniach jest naprawdę ważna. Nie tylko dla nas, ale i dla innych. Jest wiele ludzi, którzy potrzebują by ktoś ich wysłuchał, posłuchał o ich przyjaznych troskach czy wspomnieniach. W Neon Café to wszystko jest możliwe - można napić się wspaniałej kawy i posłuchać o wielu odcieniach prawdziwego życia.

Wiele historii, wiele bohaterów, jedna dobra książka. Rozmarzyłam się przy tej lekturze, uciekłam na moment od codzienności. Miło było spotkać się z każdym kto zawitał do opowieści autorki, ponieważ wykreowała ona bohaterów takich jak my - ludzkich, z wadami i problemami, którzy stoją na równi i chociaż skrywają przeróżne opowieści, zawsze są nam bliscy i wyjątkowi. To właśnie kreacja ich wszystkich oraz wspomniane historie, którymi mnie raczyli przekonały mnie do najnowszej książki autorki. Jest w niej tyle ciepła i poczucia zrozumienia, że zapewne jeszcze nie jeden raz do niej wrócę.

"Życie pełne barw" to książka o ludziach i dla ludzi. Prosta, nieskomplikowana a jednak głęboka. Nie jest wyjątkowa, pewnie znajdzie swoje miejsce wśród książek jej podobnych, ale jeśli zdecydujecie się na lekturę na pewno nie będziecie żałować. Mnóstwo w niej pocieszenia, szczerych wyznań i pięknych emocji, które przypominają w czym tkwi przyjemność czytania. Nie zawsze opowieści są radosne, czasami wymagają pocieszenia, zastanowienia się, momentu wzruszenia - i właśnie to jest w tym wszystkim najpiękniejsze. Malwina Ferenz odwzorowuje prawdziwe życie.

7 komentarzy:

  1. Potrzebuję teraz takiej książki,która mnie rozmarzy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że nie żałowałabym tej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj ta książka do mnie dotarła, więc niebawem, będę ją czytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste historie o ludziach i dla ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie sięgnę po książkę mojej imienniczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To już druga recenzja tej książki jaką dzisiaj przekonałam i po prostu nie pozostaje mi nic innego jak po nią sięgnąć.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przeczytam ;), bo wydaje się ciekawa ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń