poniedziałek, 2 września 2019

"Ktoś mnie okłamuje" A.V. Geiger

"Ktoś mnie okłamuje" A.V. Geiger, Tyt. oryg. Tell Me No Lies, Wyd. Jaguar, Str. 320

"Idealna sytuacja – odpowiedź na modlitwę, której nawet jeszcze nie odmówił."

Tutaj wszystko jest możliwe. Wkraczasz do świata mroku, który wyda Cię bliższy niż sądziłeś. Jesteś gotowy na zrozumienie niebezpieczeństwa, które czai się w mroku?

A.V. Geiger w swojej serii podejmuje współczesny i ważny temat problemów wielu młodych ludzi. Młodzieżowy thriller z potężnym dreszczykiem strachu prowadzi nas od jednego do drugiego wydarzenia w zastraszającym tempie - dokładnie tak, jak przegląda się strony w Internecie, który jest prowodyrem całego zła zamkniętego w tej powieści. Jednak muszę Was ostrzec, warunek jest jeden - koniecznie sięgnijcie najpierw po pierwszą część ("Ktoś mnie obserwuje") jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

To historia, której początek sięga daleko wstecz. Teraz aktualne wydarzenia jedyne spotęgowane zostały jedynie tym co wydarzyło się w przeszłości. Internet dał o sobie znać w sposób którego nikt się nie spodziewał budując zaskakujące napięcie w przejmującej powieści, która zaskakuje formą. Policyjne transkrypty, tweety, wieści ze Snapchata oraz relacje ze strony Tessy i Erica budują jedną spójną całość, która wydaje się łączyć pokolenia: młodzi czytelnicy odnajdą się w stylu pisania a ich rodzice zrozumieją co siedzi w głowie dzieci zatraconych w odmętach online.

Obawiałam się fabuły, martwiłam tym, że wszystko zostało rozstrzygnięte już w pierwszym tomie. Kontynuacja już na starcie udzieliła kilku kluczowych odpowiedzi, wiec pierwsze co przyszło mi do głowy, że będzie mniej ciekawie niż wcześniej. Na szczęście bardzo się pomyliłam! To tylko pozory, które rozwiały się wraz z biegiem fabuły, akcja ponownie gnała na złamanie karku wprowadzając całą masę zaskoczeń oraz rozwiązań o jakich wcześniej nawet nie myślałam. Wciąż było mrocznie i bardzo niebezpiecznie a nieoczekiwane zwroty w fabule tylko dodały historii koloru.

Zdrada, morderstwo, tajemnice oraz uczucia - to wszystko odnalazłam w kontynuacji losów Tessy i Erica. Ona musiała wyjść z domu, mimo agorafobii która uniemożliwiała jej normalne funkcjonowanie. On.. no właśnie? Co stało się z Erikiem naprawdę? Jaka była jego historia? O tym musicie przekonać się sami, jestem jednak pewna, że wciągniecie się w wir przygody równie mocno co ja. W dusznym, niemalże kameralnym komisariacie Tessa zmierzy się z pytaniami na które odpowiedź wcale nie będzie taka oczywista a czytelnik wraz z nią ponownie cofnie się do przeszłości, by tam odnaleźć rozwiązanie.

Innymi słowu "Ktoś mnie okłamuje" to bardzo dobra kontynuacja. Autorka miała pomysł na serię młodzieżową, która tak naprawdę powinna przypaść do gustu każdemu czytelnikowi i w pełni go wykorzystała. Aktualny temat staje się nam bliski niemal od pierwszej strony a bohaterów nie sposób nie polubić. Zwięźle, szybko i bardzo dynamicznie A.V. Geiger zabiera nas w podróż w sam środek piekła mediów społecznościowych.

8 komentarzy:

  1. Chyba się skuszę na pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej serii, ale chętnie ją sprawdzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę interesująco - myślę, że dam tej powieści szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że potencjał został wykorzystany. Lubię takie konkretne książki, które nie zawodzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że kontynuacja jest udana, bo z nimi przecież różnie bywa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie piszesz o tej książce Muszę szybko nadrobić pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam pierwszego tomu, więc i po drugi nie będę sięgać. [Kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń