czwartek, 17 października 2019

Przedpremierowo: "Anonimowa dziewczyna" Sarah Pekkanen, Greer Hendricks

"Anonimowa dziewczyna" Sarah Pekkanen, Greer Hendricks, Tyt. oryg. An Anonymous Girl, Wyd. Zysk i S-ka, Str. 448
PREMIERA: 22 października 2019r.

Uwikłana w sieci podstępnych oszustw i zazdrości, dziewczyna szybko się przekonuje, że niektóre obsesje bywają zabójcze... 

To miał być łatwy zarobek. Czysty zysk. Nikt nie spodziewał się, że jedna błędnie podjęta decyzja zaważy na życiu i bezpieczeństwie.

Duet dwóch fantastycznych autorek Sarah Pekkanen oraz Greer Hendricks powraca w nowym thrillerze psychologicznym! Długo czekałam, miałam wielkie oczekiwania (w końcu to mój ulubiony gatunek) i w myślach miałam odwołanie do "Żona między nami" tego samego duetu, czyli książki zaskakującej, pomysłowej i bardzo wciągające. Wszystkie moje nadzieje zostały spełnione już na wstępie, gdy po zaledwie kliku stronach wciągnęłam się w rozgrywaną akcję tak, że nie odłożyłam książki do półki jej nie skończyłam.

A fabuła ma potencjał, w dodatku w pełni wykorzystany. Silny motyw psychologiczny, który podjęły autorki miesza nam w głowach, zaskakuje, zmusza do intensywnego myślenia i wielokrotnie zderza nas z murem niewiedzy. Wiele razy przyłapywałam się na tym, że moje teorie co do dalszej akcji nie miały żadnego pokrycia, gdy autorki raz za razem zmieniały front, kluczyły, ingerowały w rozgrywkę między dwójką tajemniczych narratorów. Cała zabawa okazała się fantastycznym ćwiczeniem dla mojego umysłu oraz przygodą, której na pewno szybko nie zapomnę.

Wszystko zaczęło się niewinnie, od podsłuchanej rozmowy i zbyt szybko podjętej decyzji. Jessica Farris zgłosiła się do wzięcia udziału w padaniach psychologicznych dla pieniędzy, nie łudziła się że cokolwiek więcej na tym zyska. Jednak tajemnicza doktor Shields prowadząca badania zmusiła dziewczynę do większego zaangażowania. Początkowo prosiła jedynie o odpowiedzi na kilka pytań, ale gdy te stawały się co raz bardziej intymne i sugerujące, że Shields zna przedmiot swoich badań znacznie bardziej niż ktokolwiek przypuszczał, zaczyna robić się niebezpiecznie.

Natarczywe i dogłębne pytania zaczynają mącić w umyśle Jessiki. Główna bohaterka do tej pory silna, świadoma i pewna swego nagle zaczyna wątpić we wszystko co ją otacza. Sesje zmieniają się w wyzwania, które należy wykonać a główna bohaterka czuje się w potrzasku, gdy ktoś zaczyna jej mówić jak ma się zachowywać czy ubierać. Wpada więc w paranoję a czytelnik wraz z nią, bo sam już nie jest pewny o co tak naprawdę chodzi w tych badaniach.

To co wyróżnia tą historię to świetny klimat grozy, niepewności, strachu. Nic nie jest tu takie jakie wydaje się na pierwszy rzut oka, każdy ruch, słowo, spojrzenie ma ukryte znaczenie. Podczas czytania mój umysł działał na najwyższych obrotach a ja byłam zachwycona wyzwaniem z jakim przyszło mi się zmierzyć. Autorki stanęły na wysokości zadania i stworzyły podstęp pełen oszustw i emocji od których ciężko się oderwać.

"Anonimowa dziewczyna" to lektura obowiązkowa dla każdego, kto lubi historie przepełnione wrażeniami. Na pewno szybko nie zapomnę tej książki a jedyne czego żałuję to faktu, że cała zagadka już za mną. Świetnie napisana, dobrze skonstruowana, z dwiema silnymi bohaterkami opowieść była dla mnie wyzwaniem na kilka długich godzin. Uwielbiam, gdy mogę w pełni zaangażować się w czytaną książkę a w tym przypadku śmiało mogę stwierdzić, że czułam się jak jeden z bohaterów. Zdecydowanie polecam - każdemu!

10 komentarzy:

  1. To już dzisiaj druga, zachęcająca recenzja tej książki, jaką czytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję i niecierpliwie czekam na premierę. Jakże mogłabym nie zapisać po takiej recenzji? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jedna z tych premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna świetna recenzja tej książki jaką dzisiaj przeczytałam i niej. Koniecznie będę musiała ją przeczytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygująca książka. Chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie ciekawi ta książka, a po twojej recenzji mam spore oczekiwania :)
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż, takiej perełki nie mogę przegapić! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie, natknęłam się już na kilka recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością sięgnę po tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń