poniedziałek, 17 sierpnia 2020

"Daj nam jeszcze szansę" Sylwia Trojanowska

"Daj nam jeszcze szansę"
Sylwia Trojanowska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 373

Zwyczajny dzień, trzy osoby i jedna chwila, która zmieni ich życie na zawsze.

"Powiedz mi jak będzie" Sylwii Trojanowskiej mocno zapadła mi w pamięć. To była piękna, przejmująca lektura chwytająca za serce. Cieszę się więc, że powstał ciąg dalszy, a może właśnie coś zupełnie nowego, ponieważ w podobnej scenerii, ale z nowymi bohaterami przywitała mnie kontynuacja w postaci "Daj nam jeszcze szansę".

Ponownie witamy na pierwszym planie trójkę niezwiązanych ze sobą bohaterów, których losy ze strony na stronę zaczynają się ze sobą łączyć, by w finale wszyscy w końcu mogli się spotkać. Zamysł jest świetny, ale wykonanie jeszcze lepsze. Może to wszystko na pierwszy rzut oka brzmi banalnie, ale autorka tak mądrze, życiowo i wiarygodnie poprowadziła wydarzenia, że przez całą fabułę nie można przewidzieć jak to się wszystko zakończy.

W ten sposób poznajemy Martę, która przez swój błąd zrujnowała małżeństwo. Nie sądziła, że jeszcze kiedyś spotka ją szczęście. Kamilę, niezależną kobietę, która wciąż myśli o pewnym mężczyźnie. Co prawda skupia się przede wszystkim na karierze, ale czy tylko ona liczy się w życiu? Aż w końcu Olgierda, który przejął rodzinną firmę i skupił się na rodzinie. Ale czy właśnie tego chciał w życiu? Trójka różnych bohaterów zabiera nas w sam środek podróży w głąb własnych pragnień i oczekiwań, otwiera przed nami pytania na które nie udziela konkretnych odpowiedzi i pozwala, by na przykładzie bohaterów czytelnik sam podjął osądy i wyrobił sobie zdanie.

Piękna historia o życiu i problemach jakie spotykamy na swojej drodze. Fabuła dynamiczna, pełna emocji, nie zwalniająca tempa choćby na moment. Sylwia Trojanowska nie po raz pierwszy stawia swoich bohaterów w trudnych sytuacjach, ale tym sposobem ofiarowuje swoim czytelnikom wartościową lekcję życia. Marta, Olgierd i Kamila będą musieli podjąć trudne decyzje, które zaważą na szczęściu i ich rodzinach, ale pozwolą im w końcu odetchnąć pełną piersią. Jak więc potoczą się ich losy? O tym musicie przekonać się sami!

"Daj nam jeszcze szansę" to książka przy której można zapomnieć o otaczającym nas świecie. Piękna, dojrzała, wartościowa. Sylwia Trojanowska dołącza do autorów z których zdecydowanie możemy być dumni a ich książki polecać każdemu dookoła. Życie mamy jedno, pamiętajcie, więc nigdy nie jest za późno, by dokonać w nim zmian.

11 komentarzy:

  1. Ładna okładka, ale ta pozycja raczej nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że książka Ci się spodobała. Ja rzadko czytam tego typu powieści, przynajmniej jak na razie wolę inne gatunki książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już niebawem z ogromną ciekawością zabieram się za lekturę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam pierwszej części, ale jeszcze trochę pamiętam twoją recenzję tamtej książki i może kiedyś się na nią zdecyduję.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książki Sylwii więc tę mam także w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią zapoznam się z twórczością autorki. Jestem ciekawa tej książki, pozostałych również. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne podsumowanie, niezwykle zachęcające. Lubię czasami takie wartościowe książki, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym życiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna okładka, jestem pewna, że ta książka spodobałaby mi się 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. O autorce słyszałam wiele dobrego, więc na pewno zapoznam się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwszą część i po tę zamierzam sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń