piątek, 21 sierpnia 2020

"Tylko szeptem" Robert Kornacki, Lidia Liszewska

 

"Tylko szeptem" Robert Kornacki, Lidia Liszewska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 343

Porywająca opowieść o uczuciach tak niezwykłych, że mówi się o nich tylko szeptem.

 

Na pewno każdy z Was ma autorów po których książki sięga w ciemno. Na pewno każdy z Was doskonale wówczas wie na co liczyć. Znam to uczucie doskonale, ponieważ od dawna Robert Kornacki i Lidia Liszewska umilają mi czas swoimi niebanalnymi książkami.

Ten duet zna się na rzeczy. Mam również wrażenie, że połączenie kobiecej wrażliwości oraz męskiego spojrzenia na niektóre sprawy też się dobrze odbija w ich prozie, szczególnie gdy mowa o wiarygodności bohaterów czy faktów. Ich najnowsza książka to romans obyczajowy dokładnie w stylu tej dwójki - otwarty na życiowe doświadczenia, lekki choć nie pozbawiony trudnych tematów oraz, co najważniejsze, piekielnie emocjonalny.

Cieszę się, że to pierwszy tom w serii, ponieważ mogę liczyć na więcej (i zdecydowanie tego oczekuję!). Wstęp okazał się intrygujący i warty każdej przeczytanej strony, choć czuję, że nie zostało jeszcze wiele powiedziane. Zatem czeka nas emocjonalna podróż w głąb problemów głównych bohaterów z którymi bez problemu możemy się utożsamić, choć sądzę, że lepiej całą historię odbiorą starsi czytelniczy przez wzgląd na dorosłych bohaterów. Ja osobiście cieszę się, że nie jest to kolejna młodzieżowa seria tylko historia o konkretnych ludziach w wieku, gdzie ma się już jakieś doświadczenia na karku, ponieważ to dodaje wiarygodności.

Fabuła opowiada o losach Edyty, kobiety uczuciowej, otwartej na życie, choć niechętnej na zmiany. Kocha swoje książki, dzieci i życie jakie wiedzie. Pewnego dnia spotyka jednak młodszego od siebie Jacka, miłośnika słonej wody oraz rybackiego kutra. To jedno spotkanie odmieni ich życie, ponieważ postanowią zaryzykować i dać szansę rodzącemu się uczuciu. Co z tego wyniknie? Na pewno mnóstwo emocji, wzloty i upadki oraz przeciwności, którym będą musieli stawić czoła.

Klimatyczna, nastrojowa, z malowniczymi widokami w tle opowieść tego duetu otwiera piękny cykl. Pozostaje tylko wypatrywać kolejnych części a ja zapewniam, że Robert Kornacki oraz Lidia Liszewska po raz kolejny stanęli na wysokości zadania. "Tylko szeptem" ma w sobie mnóstwo uroku, który koniecznie musicie poznać.

6 komentarzy:

  1. Chciałabym bardzo, aby ta książka trafiła w moje ręce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że jestem bardzo ciekawa tego duetu. Mam w planach poznać ich prozę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała sięgnąć po tę książkę. Przyznam szczerze nie kojarzę za bardzo autorów.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanowię się jeszcze nad tym tytułem, a na razie mam co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze nic od tego duetu, ale na pewno w końcu to zrobię.

    OdpowiedzUsuń