środa, 16 grudnia 2020

"Służąca" Alicja Sinicka

 "Służąca" Alicja Sinicka, Wyd. Kobiece, Str. 368

 

Miała być pomocą domową. Stała się służącą samego diabła.

 

Przeczytałam pierwszą powieść Alicji Sinickiej jeszcze w starym wydaniu. "Oczy wilka" zrobiła na mnie wówczas wielkie wrażenie zważywszy, że był to debiut autorki. Już wtedy przeczuwałam, że przed autorką stoi wielka kariera. Jednak książka, która ostatecznie przekonała mnie do talentu autorki ukazała się dużo później. "Winna" zachwyciła mnie na wszystkie możliwe sposoby i od tamtej pory pozostaję wierną fanką autorki czytając wszystko co wychodzi spod jej pióra.

"Służąca", czyli najnowsza książka, to thrillera, który na początku przypomina powieść obyczajową. Nie od dziś wiem jednak, że pozory potrafią mylić co w tym przypadku okazało się idealnym zwrotem akcji. Prosty, nieskomplikowany wstęp zaprowadził mnie do wydarzeń jakich kompletnie się nie spodziewałam i już w połowie lektury czułam się kompletnie rozdarta nad tym czy powinnam bardziej cieszyć się z tego co czytam, czy obawiać nadchodzącego finału.

Dom Państwa Borewskich wydaje się typowym miejscem szczęśliwej rodziny. Mikołaj to atrakcyjny adwokat, Maria z klasą prowadzi swój dom a ich syn Kacper z fascynacją zajmuje się pisaniem. Julia przeczuwała, że dobrze trafiła. Chciała otworzyć własną firmę sprzątającą a dom Borewskich był jej zleceniem. Nie spodziewała się, że już następnego dnia przyjdzie jej walczyć o życie.

Kawał świetnej historii. Przede wszystkim autorka wie jak poprowadzić napięcie, nieustannie zaskakuje, wprowadza nowe elementy, zachwyca na wszystkie możliwe sposoby. Czytelnik po pierwszym omdleniu Julii i przebudzeniu w nowej rzeczywistości na początku nie wie jak reagować na nowe rewelacje, ale to tylko podsyca jego apetyt na więcej a nieustanne podsycanie klimatu niebezpieczeństwa jak z horroru tylko dodaje wszystkiemu odpowiedniego smaku.

Z zapartym tchem można śledzić przebieg wypadków a "Służąca" zmienia się w priorytet wśród innych obowiązków. To intrygująca, dobrze napisana historia z licznymi skrajnymi emocjami w tle, która przede wszystkim ma za zadanie porządnie zaskoczyć czytelnika. Czyta się szybko, przyjemnie i z przekonaniem, że autorka doskonale wie co robi. Szukajcie tej oraz innych powieści na półce Bestsellery w księgarni Taniaksiążka.pl.

8 komentarzy:

  1. Ta książka już mi się przewinęła kilka razy na blogach, ale nie jestem do niej przekonana, więc jak na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w planach i już nie mogę się doczekać czytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach tę książkę, gdyż lubię książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw planuję przeczytać ,,Oczy wilka'', a potem się zobaczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię twórczość tej autorki i na pewno sięgnę po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze nic od tej autorki, ale ta książka mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczęłam ją czytać i przerwałam, bo inna książka, która wtedy wyszła bardziej mnie interesowała. Jeszcze planuję do niej wrócić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń