niedziela, 5 września 2021

"Dobra siostra" Sally Hepworth

 "Dobra siostra" Sally Hepworth, Tyt. oryg. The Good Sister, Wyd. Prószyński i S-ka, Str. 400


Najnowsza powieść autorki bestsellerowej "Teściowej".


Intrygująca, kusząca, angażująca wszystkie zmysły - tak zapowiadała się lektura "Dobrej siostry", która pojawiła się na liście moich obowiązkowych książek do przeczytania od dnia pierwszej zapowiedzi. Podświadomie czułam, że lektura wciągnie mnie na całego a jako, że do dobrego thrillera dwa razy zachęcać mnie nie trzeba, od razu zabrałam się za czytanie. I przyznaję - to było bardzo, bardzo dobre!

Czytałam wcześniejsze powieści Sally Hepworth, więc mogę powiedzieć, że znam już styl autorki i wiem czego mogę się po niej spodziewać, ale jednocześnie uznaję jej najnowszą propozycję za najlepszą w dorobku Hepworth. To książka w pełni dopracowana, z odpowiednim klimatem i wiarygodnie wykreowanymi bohaterami, która może przede wszystkim pochwalić się głęboka, dojrzałą warstwą obyczajową, która stanowi tutaj konkretną podstawę.

Każdy dobry thriller musi pochwalić się dopracowanymi profilami psychologicznymi postaci, bo bez tego nie ma co mówić o angażującej historii. W tym przypadku otrzymujemy jednak znacznie więcej - nie tylko bogatą stronę osobowości sióstr, ale i głęboką analizę działań Fern i Rose w danej sytuacji. Obie bohaterki różnią się niczym woda i ogień, ale trudno jednoznacznie ocenić, która jest zła, a która dobra, bo wraz z rozwojem fabuły dochodzi do zaskakujących wydarzeń z nimi w roli głównej. Bliźniaczki z piętnem socjopatycznej matki na karku zawojują fabułę udowadniając, że nic nie jest czarne ani białe a czytelnik będzie zachwycony lawiną nietypowych wydarzeń. Wiem, ponieważ ja wręcz nie mogłam oderwać się od lektury.

Świetnie skrojona akcja, dusząca atmosfera niepewności oraz styl autorki idealnie oddający dramaturgię chwili. Powieść pełna jest domysłów, zmusza czytelnika do czytania między wierszami, ani przez moment nie pozostawia obojętnym na niebanalną historię sióstr. Uwielbiam takie powieści, w których akcja goni akcję a bez wątpienia Sally Hepworth może pochwalić się łączeniem przeszłości z teraźniejszością co zaowocuje szokującym finałem.

"Dobra siostra" ma wszystko to co niezbędne w wielowarstwowej powieści. Dopracowana, świeża, kryje wiele asów w rękawie. Wybornie bawiłam się podczas lektury, kibicowałam bohaterko mi z niepokojem odkrywałam ich kolejne sekrety dziękując autorce za tak pomysłową historię. Jeśli więc szukacie thrillera, który zaangażuje Was bez reszty - nie możecie przejść obojętnie obok tej historii.

7 komentarzy:

  1. Lubię tak angażujące thrillery ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęcająca recenzja. Uwielbiam thrillery!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie niedawno opublikowałam recenzję tej książki u siebie na blogu i również dołączam się do niej polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że tak dobrze bawiłaś się przy lekturze tej książki.

    OdpowiedzUsuń