czwartek, 9 września 2021

"Szantaż" Monika Magoska-Suchar

 "Szantaż" Monika Magoska-Suchar, Wyd. Jaguar, Str. 384


Mroczne sekrety z przeszłości znanej projektantki modowej i stalker, który może zrujnować jej karierę - nowe oblicze romansu gangsterskiego w pełnym blichtru świecie celebrytów.


Byłam ogromnie ciekawa nowej powieści Moniki Magoskiej-Suchar, ponieważ już wcześniej dochodziły mnie słuchy o talencie autorki. Wiele czytelniczek o podobnym do mojego guście zachęcały mnie do lektury, więc "Szantaż" był dla mnie wyzwaniem i sporą porcją oczekiwań. Na szczęście muszę przyznać, że autorka mnie nie zawiodła i zaprezentowała historię, którą czyta się z przyjemnością.

Przede wszystkim musze pochwalić autorkę za pomysłowość, ponieważ z dość schematycznego motywu stworzyła fabułę wciągającą, niebanalną oraz inną niż wszystkie. Zapowiedzi książki Moniki głosiły, że otrzymujemy romans gangsterski z powiewem świeżości i tak jest w rzeczywistości - lektura porusza ciekawe tematy, może pochwalić się spójną oraz dynamiczną fabułą a przy tym trzyma w napięciu niemal od samego początku.

Poznajemy Patrycję Krzemińską, cenioną przez wielu celebrytów projektantkę mody. Dziewczyna może pochwalić się talentem oraz charyzmą co w przypadku wielu bohaterek jest jedynie mrzonką. Tutaj faktycznie śmiało można powiedzieć, że Patrycję nie tylko dla się lubić, ale kibicuje jej się od początku w drodze do osiągnięcia celu. Niestety jest też coś co przerywa pasmo szczęśliwych chwil - Patrycja ma pewien mroczny sekret o którym przypomina jej tajemniczy stalker. Czy zatem bohaterka ulegnie groźbą i zrobi wszystko, by zachować swoją przeszłość w tajemnicy?

Motywem przewodnim jest gra, zabawa w kotka i myszkę, gdzie bohaterka staje w obliczy nie małego wyzwania. Tajemniczy stalker manipuluje Patrycją, pozwala jej wierzyć, że ma ona możliwość wyjścia z sytuacji gdy tylko bezwarunkowo mu się podda. Autorka na podstawie tej historii stworzyła świetny klimat, stopniowała napięcie, jednego z bohaterów usunęła ze sceny, innego wprowadziła, zbroiła pewne przetasowanie fabularne oraz emocjonalne, więc jak sami widzicie podczas czytania po prostu nie można się nudzić.

"Szantaż" pozytywnie mnie zaskoczył. To lektura w pełni dopracowana, zrywająca z przyjętymi schematami, wprowadzająca na scenę charyzmatycznych bohaterów. Całość czyta się od początku do końca z zapartym tchem, ponieważ czytelnik nie może przewidzieć jaki finał ostatecznie nas czeka. Pogłoski o talencie autorki nie były jedynie obietnicami, ponieważ okazało się, że twórczość Moniki Magoskiej-Suchar mnie również porwała. Polecam!

3 komentarze:

  1. Na pewno skusisz wielu czytelników do sięgnięcia po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Póki co nie mam w planach tej książki ale w przyszłości, kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że autorka zrywa z przyjętymi schematami.

    OdpowiedzUsuń