sobota, 8 stycznia 2022

"Opowiastki do przemyślenia" Jorge Bucay

 "Opowiastki do przemyślenia" Jorge Bucay, Tyt. oryg. Cuentos para pensar, Wyd. Zysk i S-ka, Str. 152


"Opowiastki do przemyślenia" – to kolejny zbiór pouczających historii, które Bucay od lat wykorzystuje w swojej praktyce, by pomóc ludziom lepiej zrozumieć siebie i zastanowić się nad źródłem swoich problemów i zmartwień.


Pewien argentyński pisarz skradł moje serce. Nieoczekiwanie, zbyt szybko, żebym mogła się zorientować. Napisał zbiór opowiadań a ja jak zaczarowana pochłonęłam każde z nich. "Pozwól, że ci opowiem... bajki, które nauczyły mnie, jak żyć" okazało się dla mnie strzałem w dziesiątkę jeśli chodzi o wybór antologii dlatego nie mogłam przejść obok kolejnego zbioru autora, tym razem zatytułowanego "Opowiastki do przemyślenia".

Najnowsza antologia autora jest bardzo krótka, liczy sobie bowiem sto pięćdziesiąt stron. Przeczytacie ją więc za jednym razem, przy kubku dobrej herbaty. Warto jednak pochylić się nad tekstem i porozmyślać nad jego konkretnym przesłaniem, ponieważ między wierszami kryje się wiele wartości, mądrości oraz ponadczasowych prawd.

Autor bardzo trafnie dostrzega to co dzieje się w świecie. Analizuje w lekkim stylu i bardzo błyskotliwie otoczenie i przekłada to na swoje charakterystyczne opowiastki. Udowadnia, dokładnie tak jak we wcześniejszym zbiorze, że opowieści mogą mocno wpłynąć na postrzegany przez nas świat. Z morałem i pouczeniem pokazuje, że prosta sprawa potrafi bardzo mocno wpłynąć na odbiorcę.

Jorge Bucay wykorzystuje w zawodowym życiu pracę na pouczających historiach i to się czuje - wie o czym mówi, wie jak do tego podejść. Jego opowiadania są wnikliwe i bardzo dojrzałe a jednocześnie przedstawiony w sposób, który trafi do każdego. Przyznaję, że pierwszy raz spotykając się z twórczością autora byłam do tego wszystkiego dość sceptycznie nastawiona, ponieważ kocham wszelkie bajki i nie widziałam w nich nic leczniczego czy zmieniającego świat. A jednak Bucay zauroczył mnie swoją mądrością i pokazał, że wszystko można zmienić w lekcję życia. 

"Opowiastki do przemyślenia" to przyjemność z czytania i możliwość głębszego przenalizowania sensu poznanych wydarzeń. To książka krótka, ale za to bardzo treściwa, trafiona z prezentowaną treścią oraz ponadczasowa, oryginalna i odkrywcza. Jorge Bucay zajmuję wysoką pozycję na liście moich ulubionych autorów a Was koniecznie namawiam do poznania jego prac. Gwarantuję, że namiesza Wam w głowie - pozytywnie!

7 komentarzy: