poniedziałek, 21 lutego 2022

"Przewaga" Jack Campbell

 "Przewaga" Jack Campbell, Tyt. oryg. Ascendant, Wyd. Fabryka Słów, Str. 440


O ile w ogóle jakaś pomoc przybędzie.


Nie często sięgam po historie z typowego świata fantastyki a przestrzeń kosmiczna to w ogóle nie mój konik, jednak ktoś kiedyś polecił mi książki Jacka Campbella z naciskiem, że nie pożałuję wyboru i postanowiłam się skusić na przekór sobie. Na całe szczęście! Okazało się, że faktycznie styl autora tak bardzo mi podpasował, że wręcz nie mogłam oderwać się od jego pierwszej książki a później wszystkie kolejne przekonywały mnie do siebie równie mocno.

Przede wszystkim autor przekonuje do siebie wyobraźnią. Świat, który stworzył jest rozległy i bogaty w szczegóły. Zanurzenie się w fabule oznacza od razu przeniesienie się do tego wyjątkowego miejsca, podróżowanie u boku bohaterów i przeżywanie wszystkiego w tym samym stopniu co oni, ponieważ książka wciąga, nie pozostawia obojętnym, mocno angażuje.

"Przewaga" to kontynuacja wydarzeń z pierwszej części i jednocześnie historia z bardzo rozległego uniwersum, więc jeśli chcecie nadrobić zaległości - odsyłam do książek autora. Jednocześnie zaznaczam, że jeśli lubicie podobne klimaty to absolutnie nie pożałujecie swojego wyboru, ponieważ wszystko w tej historii wydaje się być na swoim miejscu, bohaterowie są charyzmatyczni, wielowymiarowi i idealnie przedstawieni, wspomniany świat przedstawiony nie ma sobie równych a sama akcja jest bogata w szczegóły, dynamiczna i zaskakująca.

Od ostatnich wydarzeń minęły trzy lata. Jednak gdy Glenlyon podejmuje próbę utworzenia szlaku handlowego, zażegnany konflikt wybucha na nowo. Rob Geary oraz Mele Darcy znowu będą musieli walczyć o swoją kolonię. Czy inne światy zdecydują się im pomóc? Każdy dookoła przecież zmaga się z własnymi problemami. Bohaterom przyjdzie więc stoczyć walkę na śmierć i życie, stanąć w obliczy ogromnego zagrożenia oraz zmierzyć się z problemami, które autor umiejętnie przekłada również na nasze współczesne wyzwania polityczne czy społeczne. To chyba podobało mi się najbardziej, ta umiejętność przedstawienia fikcji w połączeniu z realnością, bo mimo innego świata rozumiałam wszystko, łącznie z prezentowanym kontekstem.

"Przewaga" to powieść, która wciąga w wir wydarzeń i trzyma czytelnika w nieustannym napięciu. Ciągle coś się dzieje, akcja goni akcję a bohaterowie nie pozostawiają czytelnika obojętnym na swój los. Jack Campbell pisze tak, że nawet nieprzekonanego do gatunku przekona, więc tym bardziej polecam Wam zajrzeć do jego twórczości, ponieważ to historie w sam raz na leniwe popołudnia, pozwalające popuścić wodze wyobraźni, przenieść się do innego świata i wraz z bohaterami walczyć o to co się im należy.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam, gdy towarzyszy mi stałe napięcie podczas lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dam się namówić na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nieustanne napięcie mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za tego typu książkami, po twojej recenzji może jednak się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tą książkę w planach i możliwe, że niebawem zdecyduję się na je lekturę. Tym bardziej, że powoli przekonuję się do tego typu historii.

    OdpowiedzUsuń