sobota, 26 marca 2022

"Obietnica gangstera" Anna Wolf

 "Obietnica gangstera" Anna Wolf, Wyd. Muza, Str. 320


Rodzina Tarasow znana z popularnej mafijnej serii powraca.


Lubicie sięgać po kontynuację serii, które zwróciły Waszą uwagę? A może bardziej stawiacie na odgrywanie nowych tytułów pozostawiając to co pewne i znane na późniejsze czytelnicze plany? U mnie bywa różnie, czasami dawkuję sobie przyjemność odkładając ją na później a kiedy indziej zabieram się za lekturę jeszcze w drzwiach. Pytam o Wasze podejście, ponieważ takie pytanie pojawiło mi się w głowie po otrzymaniu najnowszej książki Anny Wolf na którą bardzo czekałam i sama nie byłam do końca pewna czy czytać ją od razu, czy może pozostawić na czas, kiedy będę potrzebowała czegoś co na pewno miło mnie zaskoczy.

Zwyciężyły rosnące oczekiwania oraz ciekawość co do dalszych wydarzeń z życia wykreowanej przez autorkę mafijnej rodziny. To już piąty tom serii, więc chcąc nie chcąc zżyłam się z postaciami a także oryginalnym klimatem wykreowanym przez autorkę, więc sięgając po lekturę czułam się jak w domu - po części wiedziałam czego mogę się spodziewać, po części liczyłam na kolejne zaskoczenia i zupełnie nową odsłonę znanej rodziny.

Autorka nie zamyka się jedynie w jednym motywie tylko mocno rozbudowuje wartości. Sięga po rządzę pieniądza, problemy polityczne, po władzę, chore aspiracje, nawet brutalność czy ludzką bezwzględność. Stawia na przeciw siebie przeciwności, pokazuje, że dobro z poczuciem wygranej może konkurować ze złem, ponieważ mimo tych złych cech książka reprezentuje sobą również siłę rodziny, przyjaźń oraz miłość, która jest w stanie przebić wszelkie mury.

Na pierwszym planie pojawia się oczywiście nowa para bohaterów, ale wciąż jesteśmy otoczeni tym samym światem, który poznaliśmy w pierwszej części a i postacie ze wszystkich tomów w mniejszym lub większym stopniu przypominają o swojej obecności. Wciąż króluje wątek romantyczny, który jest tutaj bezsprzecznie najważniejsza częścią historii (oraz najbardziej emocjonalną), ale nie pomijamy również walki o honor w świecie bezwzględnych mafiosów, czyli otrzymujemy typowy dla gatunku misz-masz wątków w połączeniu z ciekawymi zwrotami akcji.

"Obietnica gangstera" zabiera nas w podróż ku niebezpieczeństw i walce o znalezienie własnego miejsca w świecie. Opowiada o trudnej przeszłości, która silnie odbija się na teraźniejszych wyborach. Pokazuje, że szczęście bywa ulotne, ale tylko od nas zależy jak długo będzie trwało. Anna Wolf po raz kolejny serwuje nam dawkę solidnych romantycznych uniesień i pokazuje, że mafijny świat jeszcze nie powiedział ostatniego słowa.

3 komentarze:

  1. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pełno takich książek na rynku w obecnym czasie, dlatego też póki co sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że mam tę książkę na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń