czwartek, 24 marca 2022

"The Gravity of Us" Phil Stamper

 "The Gravity of Us" Phil Stamper, Tyt. oryg. The Gravity of Us, Wyd. Jaguar, Str. 340


Inteligentny, podnoszący na duchu debiut Young Adult, idealny dla fanów Becky Albertalli i Adama Silvery.


Dużo dobrego można było przeczytać na zagranicznych stronach o twórczości Phila Stampera. Autor miał wykazać się wielką empatią oraz szczerością w przedstawieniu wydarzeń. Podjął się niełatwego tematu zaprezentowania wątku LGBT w realnym świetle a ja z przyjemnością sprawdziłam czego udało mu się dokonać.

Już na wstępie daje o sobie znać bardzo przyjemny styl autora. Widać to w kreacji wiarygodnych postaci oraz szczerym i dość odważnym przedstawieniu życia bohaterów. Nie jest im łatwo, szczególnie Calowi, który zmaga się z licznymi niepowodzeniami a wszystko to odczuwamy razem z nim, ponieważ Stamper szczegółowo oddaje aspekty życia prywatnego, rodzinnych problemów czy nawet szkolnych nieprzyjemności. To wszystko składa się na szczery, wiarygodny obraz wydarzeń, które bez problemu możemy przełożyć na realny świat.

Cal marzy, by zostać dziennikarzem. Robi wszystko, by dążyć do celu i udało mu się pośrednio zapewnić sobie doświadczenie. Niestety los ma dla niego inne plany, ponieważ Cal będzie musiał opuścić Brooklyn i przenieść się do zatłoczonego, parnego Houston. Jego ojciec otrzymał propozycję wyruszenia z misją NASA na Marsa a to nie lada wyzwanie, prawda? Niestety więcej w tym wszystkim medialnego szumu niż prawdziwej pracy a jedyną ostoją dla Cala wydaje się być nowo poznany Leon. Tylko czy ich uczucie przetrwa lawinę nadchodzących wyzwań?

Autor bardzo umiejętnie przełożył problemy wieku dorastania oraz przyjemny dla oka i serca romans na prawdziwe życie. Bałam się faktu łączenia tego wszystkiego z misją na Marsa, bo kto na co dzień spotyka się z pilotami NASA? Moje obawy jednak okazały się zupełnie niepotrzebne, ponieważ historia była szczera w przekazie i nawiązująca do znanych wartości - o tym, że wielki świat potrafi stłamsić i pozbawić głosu, o tym, że nie zawsze to o czym marzymy jest tym czego tak naprawdę chcemy oraz o fakcie, że poczucie bezpieczeństwa, przyjaźń i zrozumienie potrafią być lekiem na wszelkie zło. Cudownie było więc obserwować zacieśniającą się więź pomiędzy Calem a Leonem, którzy wydawali się być dla siebie stworzeni a ich pościg za odkryciem prawdy związanej z misją na Marsa jest jedynie przyjemnym dodatkiem.

Mnóstwo emocji towarzyszyło mi podczas czytania, ponieważ lektura "The Gravity of Us" okazała się historią szczerą, świadomą i po prostu pięknie napisaną. Obdarzyłam bohaterów sympatią i kibicowałam im w drodze ku spełnieniu marzeń, bo miłość z jaką oni się spotkali nie jest uchwytna na co dzień choć wielu z nas o niej marzy. Autor zaskoczył mnie pomysłem a zatrzymał przy sobie wykonaniem serwując jedną z piękniejszych, bardzo wiarygodnych książek z motywem LGBT.

6 komentarzy:

  1. Na pewno warto zajrzeć do tej książki, gdyż takie wartościowe publikacje warto czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze że pojawiają się tego typu książki 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem spasuję, gdyż tematyka książki nie wzbudziła mojego zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wprawdzie nie mam tej książki w planach, ale cieszę się, że miałaś udaną lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem bardzo zainteresowana lekturą tej książki.

    OdpowiedzUsuń