czwartek, 23 czerwca 2022

"Heartstopper. Tom 4" Alice Oseman

"Heartstopper. Tom 4" Alice Oseman, Tyt. oryg. Heartstopper, Wyd. Jaguar, Str. 384


Charlie i Nick są gotowi, żeby powiedzieć te dwa wyjątkowe słowa.


Najbardziej wyjątkowa seria jaką czytałam? Zdecydowanie! Nie wiem czy piękniejsza jest tutaj grafika czy sama treść, bo całokształt imponuje rozmachem, przesłaniem oraz cudownymi emocjami, które towarzyszą nam już przez cztery tomy.

Komiks opowiadający o dwójce zakochanych w sobie chłopcach, którzy muszą stawiać czoła przeróżnym przeciwnościom, bardzo szybko podpił serca czytelników na całym świecie. Sama nigdy nie byłam fanką tej formy przekazywania treści, ale Alice Oseman zauroczyła mnie swoim wykonaniem. Stworzyła wyjątkowy obraz motywu LGBT i udowodniła, że każdy z nas jest równy, każdy wyjątkowy, każdy jedyny w swoim rodzaju.

To słodka historia, bardzo urocza, prosta i nieskomplikowana a jednak niesie ze sobą konkretny przekaz i równie często przywołuje szczery uśmiech co łzy wzruszenia. Ogromnie polubiłam Charliego i Nicka, przywiązałam się do nich jak nigdy do żadnego bohatera a tym samym rozmyślałam o ich przygodach pomiędzy kolejnymi tomami. Nic w tym dziwnego, ponieważ zostali wykreowani na postacie z krwi i kości, świadomych ludzi, których spotykamy na co dzień dookoła nas co przekłada się na odbiór ich opowieści -  bez problemu potrafimy zamienić się z nimi miejscami czy zrozumieć targające ich emocje.

Charlie i Nick wciąż stawiają czoła dużym emocjom. Chociaż są już oficjalnie parą to wciąż nie padły te dwa kluczowe słowa. Jednak to nie jedyne problemy tych dwojga. Autorka jak zwykle porusza istotne kwestie będące ważną częścią naszego życia, pisze o zaburzeniach z odżywianiem, strachu przed ujawnieniem się rodzinie, o codziennych troskach, którym musimy stawiać czoła. Nie jest więc to pusta historyjka o niczym a konkretna opowieść, która ma swój konkretny cel.

Mam wrażenie, że czwarty tom jest najlepszą jej odsłoną, ale nie wiem czy jestem obiektywna, gdy piszę tak o każdym nowym tomie. Alice Oseman po postu zauroczyła mnie swoją twórczością, zaskoczyła wykonaniem, zatrzymała kreacją bohaterów i rozczuliła zabawnymi sytuacjami. Wszystko w tej serii ma swoje miejsce oraz konkretne uzasadnienie a jej aktualność sprawia, że powinna znaleźć się na półce każdego czytelnika.

4 komentarze:

  1. Ten cykl mam dopiero w planach poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji zajrzeć do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy mówią o tej serii, a ja jakoś nadal nie mogę się przekonać. Ale tyle jest pozytywnych opinii, że może jednak warto.

    OdpowiedzUsuń