wtorek, 14 czerwca 2022

"Tabu. Antologia. Miłość zakazana" autorzy wybrani

"Tabu. Antologia. Miłość zakazana" autorzy wybrani, Wyd. Editio, Str. 408


Pożądanie, seks i miłość. W różnych konfiguracjach.


Zbiory opowiadań od dawna kuszą mnie swoją krótką formą i obietnicą dobrej zabawy, więc nie uciekam przed nimi a wręcz z przyjemnością sięgam po kolejne antologie. Lubię poczytać je przed snem czy zabrać ze sobą na wyjazd, gdzie nie mam wystarczająco dużo czasu na pełną fabułę. Dobrze napisane opowiadania potrafią zaciekawić jednak jak pełnowymiarowa powieść, więc mam nadzieję, że powyższy zbiór do Was przemówi i zdecydujecie się sięgnąć po intrygujące historie romantyczne.

Właściwie można by rzecz, że to zestaw dość pikantnych nowelek, ponieważ do ich tworzenia zabrały się autorki znane z przeróżnych, ale zawsze dopracowanych i wciągających erotyków. Na liście nazwisk pojawiła się więc uwielbiana przez wszystkich L.J. Shen czy Tijan oraz inne, polskie autorki takie jak Caroline Angel, J. Harrow czy choćby Monika Cieluch. Fani gatunku na pewno czytali lub choćby słyszeli o tych paniach, więc jednego możecie być pewni - każde opowiadanie pochwalić się może odrębnością oraz pełnym zaangażowaniem.

Najbardziej podobała mi się różnorodność podejmowanych tematów. Każda historia miała swój styl, swój charakter, co wyróżniało je na tle pozostałych a to jednocześnie pozwoliło spojrzeć na romanse czy miłosne uniesienia z różnych perspektyw. Dobrze wykreowani bohaterowie pojawiali się na pierwszym czy drugim planie z zapałem angażując czytelnika w ich romantyczne ekscesy a wszystkiemu towarzyszyły różnorodne emocje. Całość więc wypadła pod względem dopracowania lepiej niż dobrze, nie miałam zastrzeżeń wobec logiki akcji czy choćby wyboru postaci, które co prawda nie zawsze postępowały zgodnie z moralnymi zasadami, ale czy w erotykach nie liczy się przede wszystkim serce a dopiero później zdrowy rozsądek?

"Tabu" to wciągający zbiór opowiadań, który bardzo dobrze wpływa na wyobraźnię. Autorki spisały się na medal pisząc z precyzją i emocjami co odbiło się również na samym czytelniku. Nie wyczuwa się tutaj krótkiej formy, która kończy się zanim akcja nabierze rozpędu, ponieważ wszystko jest na swoim miejscu a bohaterowie wiedzą jak odegrać swoje role, by ich opowieści były wymiarowe i kompletne. Wszystkie nowelki, zarówno te zagraniczne jak i polskie trafiły w mój czytelniczy gust i uważam, że fani gatunku również poczują się mile zaskoczeni.

2 komentarze:

  1. Nie jestem fanką gatunku. Raczej nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym zbiorze. Wydaje się interesujący.

    OdpowiedzUsuń