środa, 27 lipca 2022

"Idealna" H.C. Warner

"Idealna" H.C. Warner, Tyt. oryg. She, Wyd. Albatros, Str. 384


Mroczny thriller psychologiczny z odwróconymi rolami.


Do powieści zaskakujących i dających do myślenia długo nie trzeba mnie przekonywać. Dlatego każdy thriller psychologiczny biorę w ciemno, szczególnie tak dobrze zapowiadający się jak ten spod pióra H.C. Warner. Wszystko wskazywało bowiem na to, że "Idealna" trafi w mój gust, więc nie wahałam się ani chwili i od razu zabrałam się za lekturę. 

Autorka od samego początku bawi się klimatem. Wprowadza nas w gęstą, duszną atmosferę, która rewelacyjnie wpływa na wyobraźnię. W dodatku Warner posługuje się plastycznym językiem, który ma duży wpływ na realnie odwzorowane wydarzenia. Wszystko to przekłada się na fabułę, która angażuje czytelnika i nie pozostawia go obojętnym na to co dzieje się dookoła. Świadomość, że dużą rolę odgrywa tutaj wątek psychologiczny potęguje jednocześnie budzące wątpliwość zachowanie bohaterów, bo do samego końca trudno przewidzieć kto jest szczery w swoich wyzwaniach, ale dzięki temu podczas lektury miałam w głowie kontrolowany chaos i dzięki temu bawiłam się wybornie.

Nie jest to lektura, która mocno wybija się z tłumu i ma niestety kilka niedociągnięć. Akcja aż się prosi, by czasami zwiększyć jej tempo a postacie nie zawsze zachowują się racjonalnie, ale z drugiej strony jednak od samego początku czułam z nimi więź i zaangażowałam się w fabułę, więc mimo pewnych minusów nie miałam ani na moment ochoty rozstawać się z pomysłem autorki. Napięcie nadrabiało za twisty fabularne a tło obyczajowe było tak ciekawe, że z rosnącym zaciekawieniem obserwowałam jakie dalsze kroki podejmie nieprzewidywalna Bella, bo to ona, tuż obok Bena, objęła rolę głównej bohaterki.

Po kilkunastu latach związku Ben został sam. Nie rozpaczał jednak nad nieudanym losem, ponieważ bardzo szybko poznał Bellę i zauroczył się piękną kobietą. Ona zaszła w ciążę, on wziął z nią ślub i po tym wszystko zaczęło się psuć. Okazało się, że ukochana ma drugie, złowrogie oblicze, które powoli niszczy Bena a jednak to dopiero początek jego problemów. Bella to bardzo złożona postać, nieprzewidywalna, zakłamana, bezwzględna. Trudno było mi patrzeć jak zasłania się dzieckiem, gdy jej pozostałe argumenty nie skutkowały a towarzyszące kobiecie skrajne emocje sugerowały, że przydałoby się jej kilka sesji u psychologa. Uwielbiam motyw psychopatki na pierwszym planie, więc dla mnie było przyjemnością obserwowanie realizacji planu bohaterki i nawet jeśli Ben okazał się w tym wszystkim zbyt bierny, zbyt naiwny, to Bella swoim temperamentem i pomysłem nadrabiała za dwóch.

"Idealna" to historia o obsesji, zemście i walce z własnymi ograniczeniami. To nie jest powieść o miłości, nie liczcie więc na uroczy romans, bo chociaż podczas lektury towarzyszy nam mnóstwo emocji, to nie mają one nic wspólnego ze szczęściem czy rodzinną sielanką. H.C. Warner porwała mnie w wir nieobliczalnych działań psychopatki, pokazała zaślepiającą obsesję i zaserwowała kilka godzin wyśmienitej zabawy, ponieważ był to thriller, który miał w sobie wszystkie uwielbiane przeze mnie motywy.

3 komentarze:

  1. Książka już czeka na mojej wirtualnej półce Legimi na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a jeszcze jak są odwrócone rolę to już w ogóle mega oryginalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że "Idealna" jest idealną książką dla mnie.

    OdpowiedzUsuń